Jump to content

Hva er BC'en-Tråden


sirhitalot

Recommended Posts

Hei. Tenkte vi kunne starte en tråd der folk kunne spurt hva BC til diverse prosjektiler er.

 

Mange kuler ligger inne på iphone apps og forskjellige nettsider, mens andre er vanskelige å finne. Jeg skulle for eksempel gjerne visst hva Remington .30 150gr UMC kula (mener å huske .315 ish G1) og Barnaul .30 168gr SP kula har i BC...

 

Selv bruker jeg Ballistic på iPhonen, som har inkludert BC på alle de kulene jeg personlig bruker. Denne appen anbefales!

 

Bare å spørre om BC så skal jeg se om jeg har den :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 years later...

Hei, kjøpte noen Partizan kuler i .338.

Dette er 250grs FMJ BT. Går ut fra at det er kulen B-421.

BC skal jeg ikke gå inn på, men jeg sjekket diameteren på disse og den er 0,339.

Noen andre som har slike kuler som er oversized?

I min 340Wby fikk jeg naturlig nok for høyt trykk med disse kulene vs. andre i samme vekt.

Har QL 3.8 men der er ikke denne kulen med. Noen som har QL 3.8/3.9 med kuledata på denne?

 

Sjekket BC på de dataene som er oppgitt fra Partizan på fabrikkammo i 338 Lapua.

Der er BC på 0,610 når jeg sjekker fra 0-300m.

Brukte dette programmet: http://www.weatherby.dk/downloads.php?do=file&id=36

 

I 2016 katalogen oppgir Partizan BC til 0,605

La inn kulen i QL og dataene jeg legger inn stemmer godt med de hastighetene jeg fikk.

Kulen er 38,50mm lang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Om man leker litt med bc, så vil man finne ut at den kan variere ganske mye innafor 1 knepp på 300 meter. Til og med på 1000 meter vil det være en viss forskjell. Å teste på på 300 meter blir litt kort avstand

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...