Jump to content

Bilder av din langholdsrifle


Berglid

Recommended Posts

Savner ein tråd med bilder av langholdsriflene til folket på forumet, derfor oppretta eg denne tråden slik at folk kan legge ut skrytebilder av sine langholdsrifler her.

 

Først ut

 

Har ei Remington 700 LTR kal .308 Med A-Tec TMM6 lyddemper, Harris tofot og Zeiss Davari 3-12x56 med lys.

 

dsc00442pe6.jpg

 

dsc00445wz7.jpg

 

Har ikkje fått testa denne til lenger enn 200meter enda men rifla skal få prøvd seg skikkelig i neste perm.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

aha, var det jeg trodde. Har en perifer kompis som har en slik. Vi har alltid "kranglet" om hvem som har den fineste trestokken, han med sin kongsberg og jeg med min Tikka Sporter M595. Liker linjene i konsbergstokken, ikke ulik laukonen stokken sako hadde i sin tid, eller er det tilnærmet samme stokken kanskje??

 

Her er min langholdsrigg (korreksjon; det jeg kommer til å bruke når jeg får testa ordentlige lange hold....)

 

 

Rem 700 bygg i kal 25-06 m Nikon Tactical X 2.5-10x44. Hele rælet duracoated sniper green, grei rifle :wink:

 

IMG_4616.JPG

 

IMG_4613.JPG

 

 

EDIT; la inn bilde av min Tikka Sporter M595 i 308win, lekker trestokk dette også, men er kongsbergen penere kanskje? :wink:

 

normal_IMG_4455.jpg

Link to comment
Share on other sites

t45217_28052008678.jpg

 

Lang, tung ting fra Kongsberg som forhåpentligvis skal få prøve seg på de lengre holdene. I disse pipeskifte-tider har jeg også klart å orge meg to byttepiper i hhv. 270 og 243 win. Kort magasin dumpet ned i postkassa her om dagen, så da mangler jeg egentlig bare en jaktstokk av noe slag. Piper byttes forøvrig med egenkomponert stikke og nøkkel ala Bamrud. Får ikke fullrost denne.

Link to comment
Share on other sites

Remington Sendero 270W (1997 mod).

Løpet er nå så slitt i kammerenden at Sierra 135 grains kulene ikke lenger får hold i hylsene.

De eneste kulene som nå er brukbare er Nosler BT 130 grains o.a.l = 88,5mm :oops: dette begynner å bli en voksen patronlengde.

Nytt Liljanløp (27" og 21mm i 270W) er bstilt og er vist ferdigprodusert. Det ligger å venter på eksporttilatelse. :evil:

Men fortsatt leverer den 3 skuddssamlinger på 100m på 8mm

1764990622_dcbe3d36e3_m.jpg

 

342625662_515b3a8d8f_o.jpg

 

Ny kikkert er kjøpt, Nightforce 3- 15x56 NSX med MLR retikkel og MRAD justering.

Skinne Kenn Farell 15 moa og ringer er på tollageret.

2298036365_3a72cc3024.jpg

Link to comment
Share on other sites

Remington Sendero 270W (1997 mod).

Løpet er nå så slitt i kammerenden at Sierra 135 grains kulene ikke lenger får hold i hylsene.

 

Kanskje jeg som ikke er helt på nett nå Sendero, men hva mener du egentlig her?? kulene får ikke lengre hold i hylsene? Er det fordi du ikke vil ha lang friflukt da? og kammeret er så slitt at kulene må så langt frem i hylsa?? Ergo lite hold på kulene??

 

Eller er jeg på bærtur ennå?

 

Digresjon; hatt flere kompiser med senderoer fra det glade 90 tall, fantastisk presisjon i dem alle! Sendero tror jeg er noe av det bedre som finnes av "rimelige" fabrikkproduserte rifler, iallefall fra statene......

Link to comment
Share on other sites

Ja, sierra 135 grains HPBT har alt for lang BT når friflukten skal bli grei. Bare noen ynkelige milimeter som holder kula til hylsa. Ja, kammeret er utskutt/ utbrent etter for mye MRP gjennom mange år. :D

Direkte billig var vel ikke denne Senderoen på 90 tallet. Sånn ca 13000kr rein.

Link to comment
Share on other sites

Her er min lille langholdsrigg

thumbnail_P3121121.JPG

Det er en Rem 700 med en Nightforce 5,5-22x56 på toppen og ultimate sniper stokk

 

thumbnail_P3121125.JPG

i 243W men en Schilen SM pipe med en dia på 29mm i munningen

 

med andre ord den er ikke noe rifle man tar med seg på rype fjellet..

 

9,1kg på tomt magasin.

 

 

 

 

Guffen

Link to comment
Share on other sites

Gravningsmyhr: dette var en utrolig lekker stokk, hvilken rifle er egentlig dette???

 

Stemmer med det Poacher sier. Kongsberg 393 supersporter i 6,5x55 med duracoatet stokk, har byttet til annen kikkert, har satt på en Busnell 6-24x50 med mildot :D Eneste som er synd med denne børsa er at den er handlet på hjelpemiddel sentralen :mrgreen: (links)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Føler denne trenger litt forklaring. Det er den feteste stokken jeg har sett på lenge. Hvor har du fått tak i den og magasinet. De er en rem 700 som sitter i ?

 

Stokken er en AICS 2.0, går ann å bestille herifra: http://www.sportingservices.co.uk/aics.asp.

Står og endel info her: viewtopic.php?f=14&t=4504&hilit=aics

 

Børsa begynnte sitt liv som en 700 VLS, men har bare kassa, bolten og avtrekket igjen av det.

Går vistnok å få både Howa og Tikka oppi en AICS stokk, men det krever tilpassning av en eventyrlysten børsemaker :D

 

http://www.roedaleprecision.com/epages/index_n2.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her er bilder av mi siste 7,62x51 . Bygget etter mine ønsker. 5sk samling på 6mm skutt på 100m og ei 3 sk samling på 13mm skutt på 200m. hadde ikke lengre hold den dagen. Ammo var 168 gr Sierra med Norma krutt.

dette er bare gøy når det er sånn :-)

En stor takk til Truls som tok seg tid å bygge den for meg !!

dsc00742dz8.jpg

dsc00747mp4.jpg

Link to comment
Share on other sites

hehe ,jo den flua var smart nok til å sette seg der mens jeg pakka jernet i bilen. Hu sko bare vist... :D

pipa er ei Lilja med 1:12,den liker veldig godt 168gr. Desverre skal skal Truls avtjene ¨militærtj. så han blir bort fra markedet en stund. Hmmmm,det gir meg tid til å tenke ut neste prosjekt hehe.........

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja oppskrifta kan du få her:

Rem 700 kasse..retta og justert.

Lilja pipe 1:12 stig, stainless steel , varmint kontur,kutta ned til 22" lengde (vil ha litt bedre balanse enn mi M40A1 som er framtung :D )

McMillan A5 stokk molded in colour.

Jewel trigger(kan ikke få nok skryt :D )

HS presi. underbeslag m. løst 5/10sk magasin

Bagder Bolt Knob

Bagder USMC 34mm kikkert ringer

S&B PM2 3-12x50

putt på ein Harris 2fot og ei bra sniper reim ,og du er goood to go.

Og selfølgerlig satt sammen av en som vet hvor de forskjellige deler går :D

anbefales på det varmeste hehe.

Link to comment
Share on other sites

skal prøve å legge ut ett (dårlig mobil bilde) av mine rifler for hold over 100m (eneste jeg har her jeg sitter på jobb)

 

1216474349_resized.jpg

 

rifla til venstre:

sauer 202 Jaktmatch med 470mm langt sendron løp (308 win) i tykk profil montert i slik fin gjenget muffe fra Tof Heen, a-tec tmm5+2 demper, tasco 8-32x44 kikkert montert i leupold QR montasje

 

til høyre:

Sauer 200 STR med jaktstokk, 740mm langt baneløp (6,5x55), to-fot og en 3-12x50 kikkert fra S&B montert i stander leupold montasjer. (rifla brukes normalt til DFS ved bytte av stokk og sikte)

 

skal prøve å få tatt bedre bilder når jeg kommer hjem på fri.

Link to comment
Share on other sites

en hausen rigg du har sako TRG-22.. når blir det noe langhold på sørlandet?

 

 

John-A

 

Passer dette sånn du kjøper det? eller må du tilpasse den selv?

 

gjengene må byttes i badger knob`n, ellers er det bare å smekke det sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...