Jump to content

Bilder av din langholdsrifle


Berglid

Recommended Posts

Ikke akkurat enn ekte langholdsrifle, men er en tikka m695 ss, kaliber 6,5x55 med schultz & Larsen demper og schmidt & bender zenith 3-12x50 med lys og komp. Fikk testa den på 200 meter i går, og fikk en samling eg selv var godt fornøyd med :)

 

http://s1058.photobucket.com/user/mause ... ml?filters" target="_blank[user]=125245229&filters[recent]=1&sort=1&o=2

Børsa :)

http://s1058.photobucket.com/user/mause ... ml?filters" target="_blank[user]=125245229&filters[recent]=1&sort=1&o=3

Samling 200 meter :)

 

Og er det noen som har tips om en billig to fot (under 600,-) som er god?

Og om eg skulle bytte stokk, hvilken burde eg velge? :)

Link to comment
Share on other sites

ungjegern

 

Her har du en tofot som gir mye for pengene, har brukt en slik en nå i flere år, og treffer ikke dårligere enn de som har tofot til 3-4000 kr ;)

http://www.dx.com/p/27cm-universal-stai ... 7vxf5R_uSo

 

Om forskjeftet tillater det så bedder du inn en versapod pinne slik som denne eller lign.

http://rifle-precision-system.com/produ ... t-versapod

 

 

John

Link to comment
Share on other sites

ungjegern

 

Her har du en tofot som gir mye for pengene, har brukt en slik en nå i flere år, og treffer ikke dårligere enn de som har tofot til 3-4000 kr ;)

 

+1

Har hatt et par av disse på diverse børser, funker upåklagelig i forhold til pris.

 

Eneste problemet er at de ikke passer på RPS sin versapod-pinne. Pinnen blir for kort. :(

Link to comment
Share on other sites

Takk takk, er meget fornøyd selv, denne har jeg satt sammen selv ut fra deler jeg har hatt liggende.

Løp og sluttstykke fra min første 200 STR som ble bygget om til 22LR ganske tidlig og er nå 23 år gammel.

Avtrekkermekanisme fra original SSG 3000 som jeg fikk av en kompis.

Låskasse, flammedemper og stokk kjøpte jeg nytt sammen med montasje og kikkert, å vips så ble det ei

komplett børse, går kjempe godt også men det gjør de fleste sauere :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja har fått dratt av 200 skudd med den nå å er meget fornøyd, Kahlesen er har sylskarpt siktebilde å

jeg digger MSR tråkorset, skyter på luftskiver på 100 metern å kan da justere seg rundt i tieren på luftskiva med det tråkorset, helt rått :mrgreen:.Rattene er enkle å skru og paralaksen kan også betjenes med høyre hånd, jeg er fornøyd, men veien ditt har ikke gått knirkefritt, dette er kikkert nr 2 på børsa, den første var det

tråkorset som stå skjeft i kikkerten, etter noen runder med kahles og schou uten resultat så var det

jaktdepotet som ordnet opp og all ære til Idar på jaktdepotet så nå er det bare fryd og gammen :mrgreen:

Magne landrø har også vist en suveren service under dette prosjektet da jeg hadde litt problemer med et par

låskasser, deres service er mer en regel en unntak, så takk til de.

 

PS. Det har vært en liten historie rundt dette prosjektet, dette var om kikkerten og låskasse men det værste er om

stokken og flammedemperen, dette var rett og slett frekk kundebehandling av en viss aktør at det fortsatt ullmer litt i bakhodet, ikke bare litt heller :roll:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg nevnt to aktører som virkelig fortjener ros og som jeg bruker mye og kommer fortsatt til å bruke mye, men det å henge ut et firma med konkret navn er ikke helt bra da de hadde med stokken og flammedemperen, det er ikke så mange som fører Sig Sauer her i norge så gjør opp egen formening om hvem

det gjelder, jeg har ikke nevnt noe navn selv om de hadde fortjent det.

Hadde god tid med dette prosjektet men alikevell ventet jeg 6 måneder på stokken og 9 måneder på demperen, dette skulle komme sammen, stokken kom men ikke flammedemperen etter en del tlf og mail uten svar fikk jeg etter 3 måneder endelig

tak i ansvarlige, da fikk jeg beskjed på dansk at han var PISSE lei mas og at prossesen ikke gikk fortere med mas (dette var en vare han hadde hatt hele tiden) jeg sa hva jeg mente og følte å at jeg også var PISSE lei.

Stolte ikke på han så jeg bestilte en demper fra Huntershouse i Danmark så nå har jeg to ve gitt :lol::lol:

De koster rundt 900Kr å bestill de endelig fra Danmark :lol: Jeg beholder begge mine :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack! Jo, jag är väldigt nöjd med rifla :D Pipan presterade fina träffbilder redan från början. Men nu efter ca 300 skott så har träffbilderna faktiskt blivit ännu lite tätare. (Får se om det går att ta ut ännu mer ur rifla framöver?)

 

Bästa 10 skotts serierna så långt på 100m och 300m.

 

10skotts_zps0c8b48f5.jpg

 

 

20140501_173011-1_resized_zps1c52ff96.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rart at mer eller mindre ingen av alle disse langholdsriflene dukker opp på annonserte langholdstreff/stevner. Er et neste helg i Sokndal, der det er muligheter for å skyte ut til 1850 meter. Denne tråden har stort sett bare bilder av fete rifler og en flakse serie på 100 meter. Er ikke lenger imponert.

Link to comment
Share on other sites

Mange skyter vel bare og har ikke interesse av stevner hvor det er lite skyting og mye venting, dvs der hvor man kan skyte mye, altså i nord, gir det kanskje mer mening men det er jo litt knotete å komme seg på stevner, mens her i sør hvor det er stevner mye hyppigere får man skutt lite utenom og får dermed ikke nok kjøtt på beinet til å være på slike stevner.

 

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit

Link to comment
Share on other sites

Rart at mer eller mindre ingen av alle disse langholdsriflene dukker opp på annonserte langholdstreff/stevner. Er et neste helg i Sokndal, der det er muligheter for å skyte ut til 1850 meter. Denne tråden har stort sett bare bilder av fete rifler og en flakse serie på 100 meter. Er ikke lenger imponert.

Det kan jo hende at en del her inne ikke er interessert i å reiser Norge rundt for å delta på langholdstreff og stevner? Jeg har tilgang på meget lange hold i relativt kort avstand fra der jeg bor. TH har levert stål, så jeg har alt jeg trenger her. Ikke har jeg noe superdedikert langholdsrigg heller, men hadde jeg hatt det, hadde jeg fått prestasjonsangst av tanken på å skyte sammen med alle proffene i dette miljøet. Jeg er bare en lykkelig amatør med egen bane som har lest meg litt opp. Skyter og er fornøyd med det. Tipper det er flere av oss?

Riflene og resultatene dine Knut Erik, er vel de jeg har sett flest bilder av... Er fortsatt imponert :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Ikke har jeg noe superdedikert langholdsrigg heller, men hadde jeg hatt det, hadde jeg fått prestasjonsangst av tanken på å skyte sammen med alle proffene i dette miljøet. Jeg er bare en lykkelig amatør med egen bane som har lest meg litt opp. Skyter og er fornøyd med det.

 

 

Her tror jeg du stiller i båt med de _aller_ fleste her inne, inkludert meg selv. (Om du ser bort ifra mer tilpasset rifle (som strengt tatt ikke er så veldig viktig) og egen bane.) Jeg var i akkurat samme tankespor for 2 år siden.

Og la meg si det med en gang, det er kanskje noen få, men de aller fleste langholdsskyttere i Norge, er på ingen måte proffe. Vi er glade amatører med en litt - for noen uvanlig tilnærming til skytesporten, og en iver for hobbyen vår.

 

Jeg gikk til innkjøp av rifle tiltenkt lengre hold, for jeg synes å skyte på 100m på jegertrening ble i overkant kjedelig. Jeg starta med en original t3 i 300wm. Jeg handla ladeutstyr og var innom de aller fleste fallgruver en nybegynner i hjemmelading kan komme borti.

 

Etter en stund, så fikk jeg patronene til å passe i børsa, og treffene snurpa seg tettere på blinken også.. (Etter mye bannskap).

Deretter begynte søken etter en plass å bruke børsa. For min del var det et alternativ som stakk seg ut, og det var et 500m-stevne over en helg i regi av SBSK.

Jeg kom i kontakt med flere i styret via chatten her inne, og de viste enorm gjestfrihet og motivasjonsevne. Jeg ble tilbudt både overnattingsmuligheter og hjelp på banen. Og ja, jeg hadde prestasjonsangst så det holdt, men tenkte at det bare var å hoppe i det.

 

Jeg minnes at jeg skjøt under hva jeg hadde forventet av meg selv, men tenkte alikevel at det er bare en vei å gå, og det er å øve mer og bli bedre.

Jeg fikk god hjelp av hva som viste seg å etterhvert bli gode kamerater, samtidig som jeg leste meg opp litt etterhvert, og deretter har det "tatt av".

 

Jeg kan skjønne at det kan virke skummelt i starten. Jeg var der som sagt selv for 2 år siden, og er egentlig litt på samme sted fremdeles. Jeg er jo rykende fersk i forhold til mange andre.

(Dette er forretsen ikke rettet til deg direkte Cruiser, men jeg tenkte at det kanskje er flere som tenker det samme).

 

Min erfaring er iallefall den, at om du møter som "ny" i miljøet på enten stevne eller organisert trening så blir du tatt godt imot. Presenter deg på banen, folk vil ofte skjønne at du er et nytt fjes, og jeg kan garantere deg at du blir godt mottatt. Det er iallefall min egen erfaring.

 

Oppfordrer folk med samme felles interesser og lidenskap som langholdsskyttere til å ta steget å enten komme seg på et stevne eller trening hos en av klubbene. Det vil garantert åpne noen nye dører.

Jeg skjønner det kan være et geografisk hinder for mange i dette langstrakte landet, men det er garantert noen i nærheten som du kan slå deg sammen med, og ha det mye moro med, samtidig som en lærer mye av å være fler til å fundere over hva som gjorde at en bommet på blinken.

 

Sitat M67: "Bring enough ammo"

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel en av di hær oppe i Nord med litt over gjennomsnittlig interesse for langhold. Men det samme gjenspeiler seg hær oppe. Lite folk og skyte ilag med. Di fleste er Internett langholds skyttere. JEG skyter ganske mye. Og har tilgang på lange hold. Og man lærer av og øve. Finne feilene man gjør og trene! Eneste du kan bli god av er øvelse! Ikke ligge hjemme å bare lese om det.. Å nå begynner jeg å bli lei av og skyte alene.. Men det er langt og dra på stevner, selv om lysta er der. Og det er noe jeg tror vil være utrolig lærerikt..!

Hadde troa på at langholdsmiljøet her oppe skulle vokse og bli litt mere aktivt.. Men er litt som Knut Erik skriver. Du ser di på Internett men det er det.. :(

Link to comment
Share on other sites

Nå vet ikke jeg hvor mange av de som har skrevet i denne tråden som bor i de 3 nordligste fylkene våre, vil tippe max halvparten? Jeg bor på den ytterste nakne ø lengst vest, og har minimum 60 mil til nærmeste langholdstreff/møte/gathering eller hva man vil kalle det. Jeg synes det er ok å kjøre 100 mil for å slippe å skyte alene, og noen ganske få har tatt turen hit. Jeg reagerer bare fordi at langholdsskyting ser ut til å bli mer og mer populært, av bildene i denne tråden, samt skriverier i andre tråder, men folka bak innlegga finnes ikke på noen felles anlegg. Det er direkte synd, fordi som Audun skriver, vi er ingen proffer, vi er sosiale individer som liker noe sært og som har det meget gøy når vi møtes. Men det er få som møter opp. Så når sjansen byr seg for en helg som den kommende, så gjør jeg mye rart for å komme dit. Om noen oppe i nord vil arrangere noe tilsvarende, så tror jeg at jeg kan garantere at iallfall 1 søring dukker opp ;)

Link to comment
Share on other sites

...eller to ;) Jeg blir oppriktig lei meg/skuffet når jeg hører folk si at de ikke kan møte opp på treninger, samlinger eller konkurranser. De som i fullt alvor tror at de vil møte en gjeng dømmende voodooskyttere tar veldig feil. Jeg har selv vært innom det som er å være innom av skytegrener, og kan med 100% sikkerhet si at bedre og mere inkluderende skyttermiljø enn i br/langhold, har jeg ikke vært borti. Jeg er ikke av de som møter på alt selv. Men gudene skal vite at det skal skje bare jeg blir ferdig med oppussing, tilbygg, verksted, garasje og lysthus...altså neste år en gang :)

Link to comment
Share on other sites

De som gidder å kjøre til Kristiansand er i alle fall velkomne her, stort sett trener vi på ≥500m et par ggr i måneden. Er litt vakum/kaos nå i jakta, men blir full fart igjen etter elgjakta.

Kommer du halvveis innskutt og med nok ammo (never run out of ammo) så begynner du på 400m og har notater fra 1000 og 1200m 2 timer senere.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

056_zpscd86e6c9.jpg

Siste nytt i garasjen, ei Barrett MRAD 338Lm ............hadde bare hu der Lena uvær gitt seg seg,så enn kunne komt seg på banen en tur!!

 

Virkelig Flott Rifle du viser her M40a1 :P

Fint design og stilreint oppsett.

Norges Forsvar har tatt disse i bruk, så kvaliteten er nok på topp siden de har approbert den i visse avd.

Link to comment
Share on other sites

056_zpscd86e6c9.jpg

Siste nytt i garasjen, ei Barrett MRAD 338Lm ............hadde bare hu der Lena uvær gitt seg seg,så enn kunne komt seg på banen en tur!!

 

Virkelig Flott Rifle du viser her M40a1 :P

Fint design og stilreint oppsett.

Norges Forsvar har tatt disse i bruk, så kvaliteten er nok på topp siden de har approbert den i visse avd.

 

 

Snasen rifle, fikk testet den under en test i et blad å det føltes å gikk bra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...