Jump to content

Tiger 1 tank i Oslo 24.10.


Torf

Recommended Posts

Harstad slår dere vel med 1" X 4 :-)

 

Hvis jeg vant i Lotto skulle jeg tilbudt meg å betale for restaureringen av en av de urørte kanonene på Trondenes hvis jeg kunne få kanonen på våpenkortet :-)

 

Har fått vite nå at det dessverre er en replica Tiger 1 som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om det er den ekte ? Altså den fra Bowington museum.

Eller er det en ombygd T55?

 

Det er bekreftet på et annet forum at dette er en ombygd T55, ikke Tiger "133"

 

Det er sikkert flere som synes dette er av interesse. Vi jobber med lanseringen til FURY (Brad Pitt, ww2)

Fredag 24.okt fra kl 14:00, vil vi stille ut i sammarbeid med Pansermuseum Trandum en TIGER I, pluss infanteristøtte utenfor Colosseum kino.

 

Se mer: https://www.facebook.com/UIPNORGE" target="_blank" target="_blank

 

Vognen er hentet inn til landet, det er en ombygd vogn fra T-55 og godt ned til detalj.

Link to comment
Share on other sites

Harstad slår dere vel med 1" X 4
De gjør det. Mitt inntrykk er at anlegget er i bedre stand også. Forøvrig ønsker jeg meg en M101. Den er enklere å få med seg.

K

Kansje vi skulle lese boka til Gerald Bull og utkonkurrere rakettskytefeltet på Andøya med kanonene på Trondenes :-) HARP 2?

Link to comment
Share on other sites

1200liter på en time i forbruk på en M47? Den har vel en tankkapasitet på rundt 800l, og en rekkevidde på 160km.. Gode historier blir litt bedre om man legger på litt :)

 

Selv M48 og Leo1 var ikke så tørste. Men det er klart, slikt som dette er ikke billig i drift og glem å levere den inn på Mekonomen. Delemarkedet er også rimelig tørt :D

 

Jeg vet bare om en M47 her til lands, og den sto utstilt foran befalsmessa på Trandum i "alle år". Er det denne, eller noe utenlands? (hvis det er førstnevnte så be gutta rengjøre kanonen med dobbelt sett vinylhansker på)

Link to comment
Share on other sites

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/164474-should-i-sell-my-tiger-and-buy-a-tiger-ii/page__st__20#topmost" target="_blank

Her ser det ut som det er folk i USA som har både Tiger 1 og 2.Og de skyter med dem også,en har skutt 30 skudd.

Ser ut som en vurderer og selge for 1,5 mill dollar.Kanonen hadde vel blitt plombert her i Norge, men kunne jo vært fint å hatt den i låven i tillfelle Putin kommer,he he.

 

Forumet du linker til omhandler et dataspill der man kan kjøpe virtuelle stridsvogner for virtuelle penger.

Link to comment
Share on other sites

1200liter på en time i forbruk på en M47? Den har vel en tankkapasitet på rundt 800l, og en rekkevidde på 160km.. Gode historier blir litt bedre om man legger på litt :)

 

Selv M48 og Leo1 var ikke så tørste. Men det er klart, slikt som dette er ikke billig i drift og glem å levere den inn på Mekonomen. Delemarkedet er også rimelig tørt :D

 

Jeg vet bare om en M47 her til lands, og den sto utstilt foran befalsmessa på Trandum i "alle år". Er det denne, eller noe utenlands? (hvis det er førstnevnte så be gutta rengjøre kanonen med dobbelt sett vinylhansker på)

 

Dette var nedpå Trandum ja. Er bensinmotor i denne så den er vel tørstere enn M48 og Leo 1 ville jeg tro?

Bruker uansett sikkert såpass at det ikke burde trengs å legges på så mye :mrgreen:

(eller kanskje jeg misforsto og at de hadde kjørt opp 1200 liter på en ettermiddag - det burde vel være mulig?)

 

Hva er det med kanonen og vinylhanskene forresten?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...