Jump to content

ønsker medlemskap i NVS


bergseth

Recommended Posts

Hei. er det noen NVS medlemmer her som kunne tenke seg å invitere med en meget våpen intresert kar fra gudbrandsdalen på noen møter her, og så får vi se om NVS mener jeg er av riktige "ulla" til etterhvert å bli medlem.

 

Litt om meg selv og mine interesseområder innen våpen:

 

Jeg er meget intressert i M98 mausere, av alle typer egentlig. syns det er fasinerende att en så enkel men likevell avansert og genial mekanisme skal bli så populær som den er/har vert. har ett ønske om etterhvert å kunne bygge meg opp en samling av diverse og originale m98 mausere. særlig førkrigs modeller.

har desverre ingen orginal mauser pr dags da da jeg har prioritert "jakt garderoben", men har en god gammel bergkarabin som jeg vill tilbakeføre til så nær orginal som mulig. den er ett arve våpen fra min kjære bestefar som hadde en stor drømm om å gjøre dette. Så om noen har deler til bergkarabin (G33/40) liggende som kan avses til dette formål så gi meg ett hint. (den bergkarabinen min trenger ikke å bli/være nummerlik, vill bare få den tilbakeført så mye som mulig etter morfars drømm...)

 

jeg er og intresset i lever action rifler. mest på grunn av att jeg syns de er helt herlige å skyte med. og alt av 45/70, 45/90 og 45/110.

 

Om noen som leser dette inlegget har en antikk mauser å selge så vær så snill å gi meg ett hint. vet det er veldig vanskelig å finne antikke m98 mausere (helst nummerlike), men antikke våpen er jo en fin måte å starte samlingen på :D

gjerne antikke lever action rifler og, men da helst bare winchester.

 

jeg jobber som yrkessjåfør og kjører fast rute mellom drammen og sørlandet (kristiansand), men er hjemmme på treten i gudbrandsdalen i helgene. så om møter i NVS er på ukedager så vill nok sørlandet passe best for meg :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...