Jump to content

Underdekt behov og ignorert marked?


egon olsen

Recommended Posts

Ruger har vært blant de få som har satset på karabiner i håndvåpenkaliber, Marlin Camp er vel kjent for de fleste. De prøvde seg igjen med Police Carbine på 90-tallet, men folk vil vel rett og slett ikke ha masselåsing i slike våpen lenger. Om de har gått for en bedre lås og en vettug modulær plattform kan det hende at dette har noe for seg...

Link to comment
Share on other sites

Vel. PC9 hadde masselås og skruefri opplagring i kolben, majoriteten av massen lå under pipa, her begikk de den fenomenale tabben med properitære magasiner. Nå gjør de samme tabben i gjen, for ente gang med scout i .223. Blir sikkert samme tristessen på denne pdc'en, i kombinasjon med pussige materialvalg og talentløs opplagring av kasse i kolbe.

 

Det med elendig opplagring er liksom en gjenganger hos Ruger. Det funker, men gir alltid grunn til uro, reell eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Her nevnes jo modulære magasinbrønner, var det ikke snakk om noe liknende på PC9 som aldri kom? Om de får til dette vil det hjelpe betydelig. Dessuten skal det nevnes at PC4/9 brukte Ruger P-magasiner, så selv om de er proprietære (det er jo standarden på det aller, aller meste av våpen) så var de ikke unike for PC-karabinene.

 

Men når det gjelder innfesting er jeg helt enig, det er et punkt Ruger aldri har forstått. Joda, det funker greit til vanlig bruk, men skal en ha skikkelig, pålitelig og repeterbar presisjon kommer disse løsningene ofte til kort. Og er det noen som klarer å drepe populariteten til en plattform så er det de som vil ha mer presisjon enn børsa opprinnelig ble laget for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er S&W-mann, men skulle gjerne hatt en Super Redhawk. Hvis de nå bare kunne laget .44ien uten fluter på tønna slik som på .480-utgaven... Kikket på en vanlig Redhawk hos Interarms en gang, og må innrømme at den ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Nå har jeg lyst på Glock 20 samt Marlin GG også, men man kan alltids drømme :)

 

Unnskyld avsporingen. Håper det blir bilder av hele sluttproduktet. Gjerne noen treffbilder også. Gøy å se om mikkemuskalibre gjør seg i rifle, og hvor langt man kan strekke holdet.

Link to comment
Share on other sites

Det er noen som skal prøve å være nevenyttig og bytte sikring på en 10/22, og ender opp med å kaste dritten i veggen og bestille nytt på midway (Føler seg skyldig). Mens andre, neida, de skal bare designe en egen rifle nesten fra bunn av. fy søren! her står det massiv respekt og beundring fra min side! God lesning er det også, selv om jeg kun forstår halvparten :oops:

Blir morsomt å følge med videre!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...