Jump to content

12/76 i 70 kammer !


shooter 2

Recommended Posts

Hadde en diskusjon med en kjenning ang. dette i går . Han skyter altså 76 patroner i 70 kammer og det går uten problemer sier han . Dette er ammo med stjernebrett og jeg tenkte da at her må det bli trangt og mye trykk så jeg frarådet han dette man han hadde skutt mange hundre slike som han sa og aldri merket noe problem i sin Remington . Hva mener dere om dette :?:

Link to comment
Share on other sites

Ikke stå i nærheten når kameraten din skyter med denne kombinasjonen.

Slutter meg 100% til den. Som det er påpekt i andre sammenhenger: Du får null forvarsel om for høyt trykk i en haglelås. Enten går det tilsynelatende helt fint, eller så står du der med trynet fullt av kruttslam og venstrehånda full av splinter. Hvis du har flaks.

 

Nå er antakeligvis marginene noe større i en sånn rakle-Remington som er smidd sammen i ei grovsmie enn i andre, mer elegant utførte våpen, men lell, da...

Link to comment
Share on other sites

Da jeg testet Eley bismuth over kronograf, både Grand Prix og Alpamax i en Kongsberg rollingblock stusset jeg på at Alphamaxen hadde så høy hastighet. Det skjønte jeg senere da jeg målte kammerlengden som var 65 mm og Alphamaxen har 70 mm lengde. Så at trykket flyr i været er det nok ikke tvil om. Nå virker det som det er en nokså lang konisk overgang i dette løpet fra kammer til løp, men jeg tror ikke jeg vil skyte flere 70mm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...