Jump to content

Prøve og feile-prosjekt CZ 452 .22LR Kjøpt ny stokk!


Recommended Posts

Edit. Flyttet til Prosjekt

Hei, kammerater!

Jeg spurte tidligere om en lang liste spørsmål angående ulike fremgangsmetoder for å få bedre presisjon ut av min Cz 452.

Jeg mener prosjektet hører mer hjemme her .

Her arbeides det etter budsjettmetoden nok en gang, fordi jeg er fattig student så alt arbeidet blir utført av meg med helt basic verktøy. (har ingen kunnskap innenfor feltet... :roll: ) Dette prosjektet ble til for at dere slipper å teste ulike metoder på børsene deres som kan gå galt.

 

Jeg ble anbefalt av dere å starte med et nytt avtrekk. Jeg kjøpte så et "Yodave kit" med en del fjærer og tubes.

1037347_orig.jpg?1017842?4428700?5538378?821828?6565850?8562356?861995?9356122?1520418?1468622?9999465?5034788

 

Kjøpte også striker spring settet, som skulle være øke hastigheten på tennstifta med 20%.. Veldig viktig :roll:

 

 

Jeg skal nå kjøpe en Boyd's Tacticool stokk, da den originale er alt for spinkel og flexer en del.

600-410-2.jpg?1350906158

 

 

 

 

Men før jeg har råd til denne tenkte jeg å prøve å få mest mulig presisjon ut av originalstokken.

 

20121228175246.jpg

 

Festeskruen på løpet i stokken brukes ikke lenger, og har filt ut spor i stokken, slik at løpet ligger fritt hele veien. Jeg valgte så å stive opp litt ved låskassa og stokken så brukte stålbedding (stålepoxy fra Biltema). Resultatet ble en skikkelig solid seng av beddemasse.

Legger ved et par bilder av prosessen, samt sluttresultatet.

 

 

20121228175253.jpg

 

20121228175301.jpg

 

Ser ikke mye pen ut denne jobben, men det synes jo ikke når den er montert, samt at den sitter som støpt. Dette er før jeg fjernet unødvendig fyllmasse..

 

20121228223827.jpg

 

Har ikke et bilde etter at jeg shinet opp litt nedi der...

 

 

 

Kjøpt ny kikkert fra England også! Jeg kommer nok til å bli verbalt voldtatt her nå.. Hawke Sport HD 3-9x50 med AO og Mil Dot retikkel.. :lol: Regner med at rekylen fra .22lr ikke kommer til å knerte den med det første.

 

Jeg fikk ikke plass til optikken min med de ringene jeg hadde for hånden, så tok frem hammeren.. :shock:

20130108165853.jpg

 

Banket så ut splinten som holdt denne på plass og banket den av med hammer. Enkel prosess!

Og slik ble det!

20130108160146.jpg

 

 

 

Har nå 3mm klaring ned til løpet og løpet er 100% frittflytende 8)

 

20130108165909.jpg

 

20130108170132.jpg

 

20130108170017.jpg

 

Nå skal løpet kappes innen uke og gjenges på nytt. Skal bruke en litt "utradisjonell" demper :roll:

Durano.no har jeg kjøpt lakk fra, så nå skal Cz'n få ny farge med airbrush! Tactical Black fra KG Gunkote.

 

Følg med videre! :winke1:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for fin respons på tråden!

 

Jeg har aldri vært så fornøyd etter en økt i kulda på banen i hele mitt liv. :D:D

Samlingene jeg fikk var intet annet enn imponerende. Klarer bare samlinger som dette med salongen til min far (schultz & larsen miniatyrrifle .22lr) Brukte en Harris bipod kopi i front og tursekken under kolben bak. Lå fint og stødig :)

 

Bildene taler for seg selv.. Skivene står på 100 meter.

 

Ammo: Norma NO2 .22LR (500 pakning)

20130111194651.jpg

 

Hadde noen gamle cci skudd liggende i tursekken så jeg skøyt opp disse når jeg først var i gang.

 

Ammo: CCI Standard .22LR

Merk: De tre større hullene rundt er fra instillingen av M67'n 6,5x55

20130111194752.jpg

 

The lethal path of the .22LR :lol: Traff toppen av esken under innstilling av rifla!

 

20130111200454.jpg

 

Her av begge samlingene:

 

20130111194808.jpg

 

Om jeg kan anbefale inngrepene mine? JA!

 

Følg med videre, skal teste ut en rekke forskjellig ammo i løpet av noen få dager.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

600-410-2.jpg?1350906158

 

I min søken etter enda bedre presisjon, så kjøpte jeg en ny stokk. Denne stokken er fra Boyd's Gunstock Industries Inc. Tross alt MYE flex i den tynne lux-stokken..

 

Har kjøpt inn en del ammo nå. Bare testet på gong og spinner med utrolig gode resultater! Gleder meg! :D

 

20130128010033.jpg

 

Og et bilde av rifla i nåværende konfigurasjon.

 

eyeemfiltered1358972008.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takk for det :) Den blir helt rå etter løpskapping. Lager lyddemper hjemme nå faktisk. Følg med videre, for snart skal alt av stål lakkeres med KG Gunkote matt sort fra durano :)

 

kom på 1100,-

 

Dette er da:

 

Kjøp av stokk

frakt til Jetcarrier

Jetcarrier's fraktpris

Moms

Frakt til min adresse

Link to comment
Share on other sites

Som lovet kommer det bilder av de tre samlingene jeg orket fra dagens kalde skyteøkt.

Skutt med CCI Standard på 100 meter! Storfornøyd!!

 

Hadde to slengere pga vind.

 

20130327174521.jpg

 

 

 

Vinden stilnet og samlingene krympet. Fremdeles CCI Standard

:D

20130327174612.jpg

:D

 

Testet CCI Mini-Mag 40gr roundnose.. ELENDIG

 

20130327174558.jpg

 

Så rifla er ikke glad i supersonic-ammo.. Godt Standard er billig!

Skal teste med Eley ammo neste uke, følg med videre.

Link to comment
Share on other sites

Så rifla er ikke glad i supersonic-ammo..

Kan jeg tillate meg å foreslå at du prøver RWS High Velocity og Remington Golden Bullet før du konluderer for bastant på dette ? 8) Min gamle 2E liker i hvert fall de to mye bedre enn MiniMag.

All grunn til å være fornøyd med resultatene dine :D

Link to comment
Share on other sites

Så rifla er ikke glad i supersonic-ammo..

Kan jeg tillate meg å foreslå at du prøver RWS High Velocity og Remington Golden Bullet før du konluderer for bastant på dette ? 8) Min gamle 2E liker i hvert fall de to mye bedre enn MiniMag.

All grunn til å være fornøyd med resultatene dine :D

 

Den må testes. Så den lå i butikkhylla i stad :)

 

Skal snekre sammen en liten film snart så samlingene kan video-dokumenteres :lol:

Link to comment
Share on other sites

Morsom tråd som skal følges! Ser du har gjort omtrent eksakt det samme som jeg har gjort med min 455 american.. Mulig jeg og skulle laget en tråd om emnet.

 

Har og vurdert ny stokk, men gidder ikke legge noe særlig penger i dette.. Så american-stokken blir forlenget og så sier jeg meg fornøyd. :)

 

Ser du har ikke søylebeddet? Hvorfor ikke? :)

Link to comment
Share on other sites

Stokken er jo beddet alt? :P Men en ting jeg skal gjøre i dag, som du ikke har gjort er å bedde under balansepunktet på løpet. Dette skal visst gi økt presisjon i følge en amerikansk tråd jeg leste..

 

Jeg gjør det slik at beddinga ganske enkelt kan fjernes igjen, så om det skulle gå ad undas..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Stokken er jo beddet alt? :P Men en ting jeg skal gjøre i dag, som du ikke har gjort er å bedde under balansepunktet på løpet. Dette skal visst gi økt presisjon i følge en amerikansk tråd jeg leste..

 

Jeg gjør det slik at beddinga ganske enkelt kan fjernes igjen, så om det skulle gå ad undas..... ;)

 

Som du ser der ikke det Boyds stokken. Det er den gamle originale fra CZ 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...