Jump to content

M98 prosjekt


HK416

Recommended Posts

Som beskrevet i en tråd på Sluttstykket driver jeg på med et Mauser prosjekt der jeg skal bruke denne stokken uten overtre:

 

019000009.jpg

 

 

Som en kan se på bildet kan jeg ikke bruke underbeslaget på mauser mekanismen og driver derfor å tenker på hva jeg skal gjøre for å få stokken best mulig.

 

Har kommet fram til følgende så langt:

 

-forsterke fortreet med karbonfiberduk og beddemasse

-bedde hele mekanismen

-støpe inn metallhylser i skruehullene til mekanismen

 

Høres dette lurt ut eller er det ting jeg bør gjøre anneledes eller i tillegg??

 

Litt tilleggs info på forsterkning av fortreet: grunnet til at dette må forsterkes vises på dette bildet:

 

fortre.jpg

 

Grunnen til at jeg skal bruke karbonfiber er fordi jeg har dette liggende.

Lurer på om jeg skal fylle alle "rommene" med byggskum, deretter grov-forme en løpskanal så legge på fiberduk og støpe den inn med beddemasse for å forme en fin løpskanal og få god forsterking mot vridning.

Link to comment
Share on other sites

Har du begrensninger grunnet vekt?

Er det derfor du vil kline med byggskum? Byggskum isolerer godt, både mot lyd og kulde, men som avstiving finnes det mange bedre produkter som kan fylles i. Nå tenker ikke jeg på betong altså, bare så det er sagt. :lol:

 

Hva gjør du i mangel av Underbeslag? Tror du blir nødt til å lage deg en magasinboks ut av magasinet du har. Får du plass til hele magasinet og har litt å gå på i høyden/bredden, så kan du kappe til, sveise og tilpasse deler av underbeslaget med feste for tilbringerfjær i bunnen.

Deretter lime fast hele greia nedi stokken med epoxy .

 

Skal rote litt i eget arkiv om jeg finner noen bilder av min egen Mauser med blindmagasin..

Link to comment
Share on other sites

Dette ser spennende ut :-)

Legg ut bilder etterhvert som prosjektet skrider frem :-):-)

Ta gjerne et bilde av *utfresinga* til låskassa også

Har selv tenkt litt på den stokken etter å ha sett den på div forum i usa.

Gleder meg til å se resultatet :D

 

John-A

 

Det er mange tøffe bygg gjort på denne stokken i USA ja, har du sett denne?

 

ATi.jpg

 

 

 

Kan like godt røpe magasinplanen min, men er IKKE sikker på om dette går. Må nok bygge en ny magasinbrønn i stål og støpe den inn i stokken, men prøves skal det. I og med at jeg ikke kan bruke mauser underbeslaget tror jeg dette vil la seg gjøre.

 

Magasinet er photoshopa inn for å se hvordan det vil se ut, jepp det er et Ag3 magasin....

 

ATi_copy%7E0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Antar det er snakk om et uttagbart AG-magasin... (har vurdert samme løsning på min M-67)

Delen fra Keepshoting er vel en "fast" utvidelse av magasinbrønnen....

 

Ang. det å stive opp forskjeftet uten at det skal veie så mye.

Så et sted at de beddet inn flere tynne "rør" i forskjeftet. Ble mye stivere uten at det ble særlig endring på vekta. De brukte biter av en gammel glassfiber-fiskestang.

Har vurdert å legge inn ei tynn alu-rør (stang fra tunneltelt) i forskjeftet på min B&C stokk da den svikter litt med tofot montert......

 

Lykke til videre i prosjektet.

 

Mvh Cato c",)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...