Jump to content

Ny overflatebehandling på Fiberclass


Peter

Recommended Posts

Min erverdige Sako Fiberclass i .375 H&H har etterhvert opparbeidet seg en sjarmerende patina (les slitt skjefte). Har derfor tenkt å ordne litt på finishen.

 

Noen som har kunnskap/erfaring med hvordan dette skjeftet kan behandles. Kan godt tenke meg en eller annen "grain" overflate - grålig farge og gjerne med sjatteringer.

 

Aner ikke, men noe av det første som slår meg er ulike typer lakk, epoxy ol..?

Link to comment
Share on other sites

Flott resultat Jørn!

 

Dette er svært interessant, og tar kontakt pr. PM.

 

Imidlertid kan det være av allmen interesse å få greie på anbefalt tilstand på skjeftet for at resultatet skal bli godt. Likeledes lurer jeg på hva slags grunnbehandling (pussing ol.) som evt. må utføres av kunde - eller om det ligger inne i prisen.

Link to comment
Share on other sites

Min erverdige Sako Fiberclass i .375 H&H har etterhvert opparbeidet seg en sjarmerende patina (les slitt skjefte). Har derfor tenkt å ordne litt på finishen.

 

Noen som har kunnskap/erfaring med hvordan dette skjeftet kan behandles. Kan godt tenke meg en eller annen "grain" overflate - grålig farge og gjerne med sjatteringer.

 

Aner ikke, men noe av det første som slår meg er ulike typer lakk, epoxy ol..?

 

 

Etter du mistet mobiltelefonen (Conradi trikset) var jeg sikker på at du skulle gå for noe gummi lignene :lol:

 

 

 

Mitt første SPAM bidrag, SORRY greide ikke holde meg lenger :lol:

Link to comment
Share on other sites

Flott resultat Jørn!

 

Dette er svært interessant, og tar kontakt pr. PM.

 

Imidlertid kan det være av allmen interesse å få greie på anbefalt tilstand på skjeftet for at resultatet skal bli godt. Likeledes lurer jeg på hva slags grunnbehandling (pussing ol.) som evt. må utføres av kunde - eller om det ligger inne i prisen.

 

Heisann

Mail sendt Peter, men svarer deg her også.

 

Vi foretrekker og gjøre grunnarbeidet på skjeftet, eller hva det ellers måtte være som skal behandles, for og kunne ha kontroll over resultatet.

DuraCoat biter ekstremt bra på de fleste overflater, men avfetting er et nøkkelord her for at resultatet skal bli varig. Og tynner er ikke tynner..

 

Har nå også fått DuraHeat på lager. Denne finishen tåler alt av varme stålet tåler. Kjørte en test på en lydemper, 130 skudd så fort en semi rifle kan levere, og strålevarmen fra demperen kunne lett kjennes på 50cm avstand

finishen var helt upåvirket av dette.

Tror dette produktet vil være kjekt for alle som har en ståldemper, som ruster bare den ser dagslys :wink:

 

Legger ved et bilde av en jobb vi har gjort

71eyjbn.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis stokken er veldig feit (som pioner plastbåter) annbefaler vi ikke DuraCoate.

Blir uansett ikke klissete, eller seig.

DuraCoate er "elastisk" dvs den sprekker ikke selv om stokken blir bøyd.

Biter førøvrig meget godt på stål også, og gir en film som er 100% motstandsdyktig mot korrosjon. Tåler BRUK.

Har behandlet noen sluttstykker, og det er ingen tegn til at det flasser av her, selv etter mye bruk

Link to comment
Share on other sites

Hvis stokken er veldig feit (som pioner plastbåter) annbefaler vi ikke DuraCoate.

Blir uansett ikke klissete, eller seig.

DuraCoate er "elastisk" dvs den sprekker ikke selv om stokken blir bøyd.

Biter førøvrig meget godt på stål også, og gir en film som er 100% motstandsdyktig mot korrosjon. Tåler BRUK.

Har behandlet noen sluttstykker, og det er ingen tegn til at det flasser av her, selv etter mye bruk

 

ca hva koster en sånn jobb? dersom enn nå først går ut fra bare stokken i en farge? og hva koster det å få lakert løp/låsekasse? går ut fra prisen kan variere litt alt etter hvor mye arbeid det er med tinga, men en ca pris kunne jo være greit å vite...

Link to comment
Share on other sites

Tror at problemet blir at den blir for spør. Sprekker lett og vil muligens flasse av. Vet at de bruker en mykere lakk som er mer tøyelig på plastdeler. (Støtfangere etc.) Vet ikke om den finnes på sprayboks, men mange bilforum har nok tips om lakkering.

 

okay, men da dropper jeg bare den planen da med mindre jeg finner noe elastik spraylakk... før høre neste gang jeg er på en passende butikk...

Link to comment
Share on other sites

Billakk pr. idag har en masse miljøkrav på seg, og når det gjelder slitasje har de ikke en sjanse i forhold til Duracoat og Gun-Kote. Gun-Kote er nettopp en av de gamle gode miljøgris billakkene som må herdes lenge i varmeboks. "Same shit, different wraping" som det heter.

 

Tro meg jeg har prøvd billakk! På ei revolver tønne holdt ikke noe av det billakkere sa "dette er tøffe saker". For jeg skulle jo på død og liv ha en slik gjennomskinnelig candyrød farge som ikke finnes i noen av coatingene.

 

Duracoat Clear på toppen holdt mål. Jeg kjøpte inn Duraheat Clear også men det ser ut for at det ikke er nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...