Jump to content

Våpen lakk?


7x57R

Recommended Posts

Får malingfjerner på Biltema. Smør inn stokken og pakk den i gladpack, la der virke en stund og børst bort lakken med en litt stiv børste. Gjenta til stokken er fri for lakk. Området med nettskjæring vanskligst.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Det meste av lakkfjernarlurium brukar gå bra, men det hendar ein må ta litt ymse i bruk. Når eg skulle gjerna gammal uretan-lakk frå ei søttitals japanskprodusert Weatherby-pumpehagle måtte eg bruka noko metanolbasert (eg tok ein stiv GT før, under og etter for å motvirka forgifting) før det krølla seg og blei mjukt. Eg vaska vekk den mjuke lakken med varmt vatn, det løyste seg som berre det.

Link to comment
Share on other sites

Ved bruk av lakkfjerner, husk at det skjer ingen ting de første påføringene.

Det er lett at man mister troen på at luriumet løser opp lakken og går løs med pussepapir og stålbørste. Dette trenger man ikke.

Tørk på - tørk av - tørk på - trørk av ..slik som karatekid. Så løsner det plutselig, skal ikke være noe problem å ta nettskjæringen med vanlig tannbørste.

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svarene, men jeg tror jeg faktisk går for duracoat.

Etter som jeg har forstått det riktig så kan man bruke duracoat også på tre stokker.

Tror jeg bestiller noen flasker med litt forskjellig farger så jeg kan lage camo.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...