Jump to content

Gammelfiskaren som børsjis..


Recommended Posts

Postmannen hadde med et rart grønnt rør til meg :lol: Men børsemakeren bare lo når jeg ville ha gjenger tvert!!

Nuvel, er så heldig å ha en kompis som er over snittet utrusta i hobbyrommet.. Og så har man jo tross allt to år på maskin og mek :D

 

Skal vi se.. får prøve jaktbørsa først da, er jo den som har lengste pausen! Stokk av, vekk med avtrekk og montasjer, pipa fikk jeg ikke av på folkvis, dissa ks gutta har virkelig dratt til :evil: Måtte pusse litt av rekylklakken for å få entra spindeldokka, men så er vi i gang:

 

demper1tl7.jpg

 

Etter en del prøving og feiling er vi på riktig kurs (mange spaker å rikse på) Stigningen er virkelig 1,5..

 

demperjr9.jpg

 

Så var det den kroninga da.. Kompisen hadde noen fine forsenkere, men det blir 45 grader da :?: Vel vi prøver..

 

demper2bv2.jpg

 

Tror ikke det ble så verst, kanera hadde fått hølet midt i jernet :wink:

 

demper4ul7.jpg

 

Så er det tid for prøvemontering:

 

demper3mz0.jpg

 

Upps, det var en ting da.. Hadde vert stilig hvis logoen hadde vert på riktig sted :oops: Vel vel demontering og merking, så montering på nytt, og jeg har kjempeflaks, får til opspenning uten kast, så da er det bare å stusse kanten så logoen stemmer! Detta ble kjempefint og jeg er kry som en hane!

 

Da er det bare å sette stålet i jaktfeltmausern i måra!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er endelig prøveskyting foretatt! Det viser seg at det er betydelig demping av rekyl ved bare en modul montert ! Merkbar demping av lydtrykk ved tre moduler! Demper etter mine ører nok til jaktbruk allerede her, og da er den liten og ikke problematisk å bære i skogen! (går MYE) En annen gledelig effekt er at jeg ikke kunne se noen treffpunktendring av betydning uansett antall moduler montert! Dette gir at det er mulig å ha et par moduler i sekken for å montere når jeg har god tid, og det har jeg som regel :wink:

Tror jeg kommer til å bruke den med en modul på jaktfelten for å holde vektgransa, da jeg fikk betydelig bedring av presisjon med dette, i hvert fall på den tynne jaktpipa! (Dette skyldes sikkert bedre rekylopptak ?)

 

Allt i allt en positiv opplevelse, og denne kan anbefales! Ble desverre ingen bilder denne gang da jeg hadde glemt minnekortet :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hum, interesangt!

 

Hvor nøyaktid må en rette løpet for at detta skal bli skikkelig?

Kan alltids skaffe utstyret og sette det opp sånn du har gjort.

 

Ser på rafdal sine sider at han har satt opp et løp i brille for å kamre det. (Her slutter min reele kompetanse)

Er det et poeng når en gjenger for demper? Må jo være rett i alle plan skal det ikke påvirke treffpungt og presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...