Jump to content

Umulig prosjekt?


Grayhair

Recommended Posts

Hei alle våpenbrødre!

 

Har et par spørsmål som jeg håper å få svar på:

 

1. Jeg har en Sauer mod 8 kal.16 og den har som kjent 2 avtrekkere.

Og det jeg lurer på er om det i det hele tatt går an å lage denne om

til singel trigger?

 

2. Hvilken olje bruker man på en ny ubehandlet stokk?

Link to comment
Share on other sites

Hei, og velkommen til landets beste forum for jegere og skyttere!

Jeg har en Sauer mod 8 kal.16 og den har som kjent 2 avtrekkere. Og det jeg lurer på er om det i det hele tatt går an å lage denne om til singel trigger?
Min hverdagsfilosofiske kamerat sier ofte følgende:
I dag finnes det ikke tekniske begrensninger' date=' bare økonomiske.[/quote']Derfor er en slik ombygging som du etterspør, sikkert mulig. En kompetent børsemaker får det sikkert til - sjøl om h*n aldri, av forståelige grunner, har prøvd på noe slikt før. Hvis du er heldig, koster det kanskje ikke så mye over 10.000 kroner, heller.

 

Hvis du ser inni en haglemekanisme (boks-), vil du se at det ikke er plass for noe som helst annet enn det den er bygd for. Skal du ha en avtrekker i en mekanisme bygd for to, må du ha noe slags system for løpsvelging, og overføring til BARE en slagmekanisme i gangen (man får jo testet rekylreaksjonen, hvis begge haglpipene går samtidig!).

 

Vi er veldig glade i "spreke" prosjekter her inne, men en prosjekttråd på dette temaet ville nok vært i meste laget. Du får hvertfall kjøpt skapet fullt av enkeltavtrekkshagler for det et slikt påfunn ville kostet.

Link to comment
Share on other sites

Mod. 8 er jo en sideligger og sideliggere med singelavtrekk er det ikke et enormt utvalg av.

Jeg har en sideligger Fabarm med singelavtrekk og denne foretrekkes fremfor Saueren av kun p.g.a avtrekket. Jeg skal åpne begge og se på de forskjellige mekanismene og se på mulighetene og deretter diskutere litt med en børsemaker. Blir det noe av så legger jeg løsningen ut her på forumet.

Jeg blir litt hekta på vanskelige prosjekter!

Takk for svar hittil!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...