Jump to content

Laveste montasje Model Seven?


msteiro

Recommended Posts

Noen som har tips til lav montasje til Model Seven?

 

Helst ikke Leupold baser, og har tre hull.

Vurderer å få drillet ekstra hull så man kan bruke todelt base/Talley, men ser på muligheten for skinne og ringer også hvis de er lave nok. Ikke store utvalget, og synes noen skinner bygger for høyt.

Link to comment
Share on other sites

Har selv to Rem 7. Den eldste har ett hull på bakre låsekassebro, den nyeste to. Har hel skinne fra Talley på begge.

Ikke den laveste montasjen, men stiv, rett og dønn solid.

Hadde ikke valgt en 2-delt base til ei riflemed bare ett hull på bakre låsekassebro. Hadde valgt hel skinne da, uansett type montasjespor, det være seg Talley, Leupold QR, Weaver, osv...

Link to comment
Share on other sites

Tenker i samme baner egentlig, kommer litt an på vekt, men vil enten få borret et hull ekstra så man får ordentlig feste bak, eller gå for en skinne; enten warne 1 piece eller leupold qr.

 

Er fort 2-300 gram forskjell på S&K eller Talley LW og en skinne med ringer.

Vekt man evt kan bruke på demper istedenfor.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det finnes Leupold QR baser til Seven og du kan få boret hull til den bakre basen, så er det en lett og sterk montasje. Jeg bruker en del slike for tiden. En 300 win mag m Zeiss Victory 3-12x56 er det mest ekstreme hard rekyl/tung kikkert kombinasjonen jeg har prøvd med denne montasjen. Vet det har vært brukt på en 375 H&H også. Eneste bakdelen er at jeg ikke har funnet dette i rustfritt stål ellers vurderer jeg dette til å være en topp montasje.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ha QR baser på en Remington og det finnes superlow ringer, disse er meget lave. Men Remington har klønete utforming på hevarmen som gjør at du normalt må opp i low ringer for å unngå å slå oppi okularet. Hvis du gnager av hevarmen litt kan det bli tilstrekkelig klaring. Remington-folka burde gått på kurs hos hovedkonkurrenten, de har bedre utforming på hevarmen. På min mod 70 har jeg delte qr-baser, superlow ringer og med 40mm linse er det akkurat lysning ned til pipa.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ha QR baser på en Remington og det finnes superlow ringer, disse er meget lave. Men Remington har klønete utforming på hevarmen som gjør at du normalt må opp i low ringer for å unngå å slå oppi okularet. Hvis du gnager av hevarmen litt kan det bli tilstrekkelig klaring. Remington-folka burde gått på kurs hos hovedkonkurrenten, de har bedre utforming på hevarmen. På min mod 70 har jeg delte qr-baser, superlow ringer og med 40mm linse er det akkurat lysning ned til pipa.

 

Hevarmen er den detaljen jeg er minst formøyd med på mine Remington.

Jeg synes hevarmen er for firkantet, for kort og hevarmskula burde vært rund uten nettskjæring.

Sånn, da fikk jeg sagt det.... Siden det er julaften i dag, kanskje skytenissen kommer med ny hevarm som muliggjør enda lavere montasjer? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...