Jump to content

Tregt sluttstykke


leoestby

Recommended Posts

Fikk kjøpt meg en fin Winchester M70 classic Super Grade i kaliber 30-06.

 

Nå er en M70 helt nytt for meg, men jeg må si jeg er skuffet over hvor trøtt sluttstykket beveget seg.

 

Det er "striper" langs klakkene, og ser ut som det har noe stål har "gollet" seg. Tror også den er cerakotet innvendig...

 

Har pusset og polert bolten og magasin materen nå uten framgang. Vasket å renset uten framgang...

 

Det er litt bedre når sikringen står i midterste posisjon kontra avsikret... Noe bedre uten magasin...

 

Skal ikke disse være super glatte sluttstykker? Er det håp å få dette glatt igjen med hjelp av børsemaker?

 

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

det er ikke å anbefalle å lakker innvendig i låskassen.

da kan du få slike problemmer. til å med å lakkere sluttstykket er ikke å anbefale. det var en artikkel jeg las om akkurat dette med lakkering invendig av låskassa og sluttstykket. der var det tatt eksempel med en custom kasse som hadde småe toleranser og etter lakkering gikk det nesten ikke an å ha igjen sluttstykket.

 

jeg ville prøvd å få av dette med nåen midler

 

lykke til

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Den skal sendes til rafdal nå for ekstrem makeover. Så får jeg sette det på gjørelisten til han. Skal sette på heen muffe og cerakote hele våpenet igjen. Så da blir det å la være å carakote innvendig. Mistenker treghet i tenn nåla også, tror det kan være ettermontert en extra stram fjær...

 

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...