Jump to content

Noen med tilgang til en kopifres - kolbe Sauer 32


Tomas

Recommended Posts

Har en venn som har fått ødelagt sin Sauer drilling kolbe. Har selv laget et del kolber til både rifle og halger, men vet at det tar lang tid, og blir kostbart. Hadde det vært noen som kan gjøre grovarbeidet for meg med kopifresing så hadde det vært flott. Har i denne anledning også vært i kontakt med Rogne Våpen i Trondheim som visstnok har kolbe til modellen med Greener sikring, noe model 32 ikke har ( denne har ordinær sikring på kolbehalsen, og fløy for valg mellom hagle kule ). Mulig at det kan la seg gjøre å bruke en slik stokk likevel, men de er helt ulike i anleggsflaten mot baskylen / låskassa. 32 har en S-formet bue, mens den med Greener sikring har en anleggsflate som en B. Hullet for Greener sikringen kan jeg få lagt igjen pent, så det bekymrer meg ikke.

 

Rogne Våpen sier at det ikke er å oppdrive flere kolber til model 32, så da er alternativet å få laget en. Jeg har europeisk valnøtt som jeg kan grovskjære til, slik at det blir noe mindre å frese bort. Limer sammen den gamle kolben slik at den kan brukes som mal for kopiapparatet.

 

Meget takknemlig for hete tips, Norge eller Sverige!

Link to comment
Share on other sites

Var innom disse linkene, ser ut at han driver, eller drev temmelig stort, om det er regningsvarende for han å lage en stokk er kanskje tvilsomt, men jeg skal spørre han. Om han ikke vil, så kjenner han kanskje noen som driver i litt mindre skala.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...