Jump to content

Rustfri boltmuffe til T3 fra Vertabrae


Playloud77

Recommended Posts

Kjøpte ei rustfri boltmuffe til t3'en min fra vertabrae. Problemfri montering, men selve oppspenninga er nå helt latterlig tung. Glatt og fin boltgange fortsatt bortsett fra hev og senk av hevarmen.

 

Noen som har kjøpt denne og opplevd samme? Noen som vet om den kan være for trang innvendig eller om det er den rue, utvendige, overflaten som er problemet?

 

Byttet tilbake til plastmuffa igjen, og da var alt på stell igjen.

Link to comment
Share on other sites

En kompis som kjøpte samme muffe opplever enorm slark. Muffa sitter rett og slett enormt løst, og rister når rifla beveges forsiktig. Lager lyd i tillegg til å flagre rundt. Vet ikke om det er Vertebrae eller Tikka som kjører skuffende kvalitetskontroll og/eller har varierende dimensjoner på ting, men den muffa hadde jeg i alle fall aldri kjøpt selv :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Ja, riktig. Her er det vel akkurat motsatt av slark. Skal prøve med litt brynepasta innvendig og se om det hjelper. Tror kanskje den er ørlite for trang ytterst. Plastmuffa er helt fin. Ingen slark og hev/senk av hevarm går smørglatt, men går veldig tungt/mye motstand med stålmuffa.

Link to comment
Share on other sites

Tikka har varierende dimensjoner, derfor er det vanskelig å lage en boltmuffe som passer hundre prosent på alle T3 etter hva jeg har forstått. Jeg hadde alu-muffe fra RPS på min, og den passet bra, men det er visst ingen garanti for det.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...