Jump to content

Slipepasta for løp hva kan anbefales?


tusserud

Recommended Posts

Alt etter som, men rundt 3-500 skudd bruker eg Gold medallion. Virker som den gjer løpet glatt og fint, samtidig som den tar ein heil del "dritt", mantel, kruttslam

Pussa ei pipe for ein kamerat forrige veke, den pipa har vel gått 1000 skudd siden forrige puss so den var bra skitten. 70cm Sauer pipe i 6,5x55. Brukte berre super 1 Olje på bronsebørste, mange drag med litt tørrpuss innimellom. Pussa vidare meg Kg12 og avslutta med gold medallion med tørrpuss tilslutt. Pipa blei heilt glatt og fin, å det som var det kjekke med det var jo att første serien han skaut med den etterpå var 50 poeng med Golden target som den var innskutt med, sjølv etter rimelig tøff puss

Link to comment
Share on other sites

Bronsebørste og Super1 (funker sikkert like godt med annen olje) tar mye dritt! Jeg drar alltid begge veier med bronsebørsten etter hver skyting.

Men for å gjøre skikkelig rent av og til, så er JB bore bright og Gold Medallion to meget gode produkter.

 

Jeg starter alltid pussen med en karbonfjerner, KG1 ?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
afb09 skrev (57 minutter siden):

Hvordan bruker dere gold medallion? Med børste? Kobber el nylon? Kun lapp/propp? Alle gode råd tas imot med takk

 

A

Bruker slike VFG pussepropper. Gnikker frem og tilbake i pipa. Jobber først de første 15 cm fra kammer og inn, så hele lengder. Husk når du pusser med dette blir proppene aldri hvite. Så stopp når du syns ting har blitt glatt og ting ser rent ut med lys inn i pipa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...