Jump to content

Reparere sprekk/hakk i forskjeftet


Recommended Posts

Ser ut som noe av treverket er slått av dessverre. Løsningen er å fylle opp det som mangler med trespon blandet med trelim, la det tørke, pusse over og legge på fargepulver utblandet i olje. Så kan forskjeftet behandles med stokkolje og poleres.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal jeg gå frem her? Vil jo helst at den skal bli så usynlig som overhodet mulig.

 

Her må du uten tvil felle inn nytt treverk, ta kontakt med meg på mail: kruger-m@online.no så skal jeg fortelle deg nøyaktig hvordan du kan gjøre, har også nok med egnet valnøtt til jobben. Etter at du har felt inn treverk så er det fult mulig å retusjere skaden med tusj/blyant. for så til slutt å eventuelt beise området. Start med en lys beis, umulig å komme frem til et godt resultat om du starter med en for mørk beis. Skjønt det er mulig du slipper å beise. Vannfast lim, Casco PU-lim er ok, men nok av andre sorter også. Jeg har lagd div. stokker fra grunnen av. Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har til nå prøvd å dampe ut så mye som mulig, og det har blitt bedre, men der treverket er slått av er det ikke så mye hjelp å få fra damping. Har sett div. videoer fra Mr. Potterfield himself, der han renser området, og så påfører Skjellac og pusser dette i flere omganger - og resultatene fra videoene er rimelig bra. Men jeg er usikker på om dette er for dypt for denne metoden. Nå ser riktignok skaden ganske mye verre enn det den er i virkeligheten. Men å begynne å felle inn nytt treverk høres om som en relativt stor jobb, og jeg vil helst se på andre løsninger før jeg evt. tar fatt på dette. Er det noe man kan bruke som tilsvarer https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51qKywIAoJL._AC_UL320_SR254,320_.jpg?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...