Jump to content

Blaser R93 - Justering av Bix'n Andy avtrekk


jjrckd

Recommended Posts

Har montert Bix'n Andy avtrekk i R93. Avtrekket har 3 justeringsskruer; A, C og D. For å få det tyngste avtrekket (opp til 1200g) må en bytte 2 fjærer. Fjæren som sitter under skrue A og fjæren som sitter under skrue D. Funksjon for skrue A og C står beskrevet i monteringsanvisningen men det står ikke noe om skrue D. Tenkte at denne derfor kun holder fjæren og at den derfor skal skrus helt inn. Feil. Må litt ut for at avtrekket skal fungere.

 

Noen som vet hvilken funksjon denne skruen har og hvordan en justerer den riktig?

 

Edit: Korrigerte navn på skruene.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre har jeg ingen trøstende ord til deg. Har samme avtrekket sjøl, og det var rett og slett et hælv... å justere. Jeg har justert mange andre typer avtrekk, lett som bare det. Men her sleit jeg. Fikk det bra til slutt, uten at jeg helt vet hvordan. Jeg ringte de som jeg kjøpte det av i Norge, de kunne ikke tilføre noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Har fått justert det men kunne tenkt meg å vite hva skrue D er til bare sånn for sikkerhetens skyld. Fjæra klemmer i bakkant av searen så det gir for meg ikke noen mening at den skal trenge noen justering (kryp justeres med skrue C). Fjæras funksjon er såvidt jeg kan skjønne bare å gi ekstra avtrekksvekt (som justeres med skrue A).

 

Er forøvrig litt merkelig at krypet ikke oppfører seg likt om skrue C skrus inn eller ut. Dvs at hvis en skrur inn til nåla faller så må en skru ett stykke ut igjen før nåla blir hengende og så skru tilbake inn til en er omtrent like før der nåla falt. Knotete og ikke veldig sikkert. Normalt er det jo inn til nåla faller og så 1/8 - 1/4 turn ut igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...