Jump to content

Forbedre avtrekk CZ 75 sp-01 shadow


RolBer

Recommended Posts

Jeg vil forbedre avtrekket med å gjøre det lettere og jevnere. Hva trenger jeg å bytte av fjærer og andre deler (linker hadde vært greit)? Har sett noen videoer om polering av deler, hva slags poleringspasta anbefales for dette? Ser noen setter på noe de kaller for buffere på rekylfjæren, hva er vitsen med dette?

Link to comment
Share on other sites

Buffer på rekylfjæra gir en mykere stopp/snu for sleiden. Jeg har ikke polert min, men byttet til Singel Action avtrekk og en DPM rekylfjær

bytte også hanefjær/mainspring til en hardere da den originale ikke klarte holde 1360g med SA avtrekket.

Link to comment
Share on other sites

Polering av avtrekksdeler kan gjøres med bryne eller fin smergel, men begrens det til glideflatene. Å plane flater gjøres enklest med å legge smergel på noe flatt (feks en glassplate) og sette lett press midt på delen. jobb sakte, jo mer krefter du bruker jo større er sjansen for at kantene blir avrundet.

 

Å kødde med selve inngrepet i avtrekket krever litt mer forståelse og erfaring, man kan fint lære seg dette men da må en også være villig til å ødelegge noen deler. Man må også teste ut resultatet grundig så en ikke får noen stygge overraskelser på banen. Målet der er ikke å runde av flatene, det gir et utydelig avtrekk. Kryp fjernes gjerne ved å skråslipe enden på inngrepet, men da risikerer du også at sikringen ikke fungerer lenger. På en CZ må en også fiksere fjærhuset bedre om en skal fjerne krypet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...