Jump to content

Bygge ei mauser rifle, men med hvem?


8mmJeger

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ole B Vatland på Gyland , er også veldig god og flink på Mauser rifler.

 

Gode priser og han har god form sans for det meste en kan komme ut for. han bygget min 7x57 på en DWM 08 kasse, og det er vanvittig bra bygg som jeg skulle ønske jeg skulle fått tak i mye tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Igjen; Helland(som trådstarter refererer til) er det han som holder til i Masfjorden?

 

Vågsland er en åpenbart en annen person(derfor bruker vi forskjellige navn, faktisk også forskjellige personnummer for å skille individer fra hverandre).

 

Edit: kunne ikke dy meg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder en knapp på Albert Rafdal. Han har bygget både mauser og diverse annet for meg, suverent flink fyr. Tror ikke jeg noen gang har hørt noen være misfornøyd med arbeid derfra.

 

Vågsland er også flink etter min erfaring.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Takk for svar og tips.

Joda, Vågsland er nok flink han, men tid sier dere.....Mauser 69, hvor lang tid brukte han på rifla di?

Hvor lang tid bruker han på ei rifle?

 

Noen som har brukt Helland, trollstova.no?

 

 

Hei!

 

Rifla mi(på bildet) ble sendt til Per Arne Vågsland for re-stokking, sliping av låskasse, montering av faste sikte og rustbrunering.

Vi ble eninge om at det kunne ta opptil et år, hvilket det også gjorde.

 

Det er nok slik at gode børsemakere vil ha litt tid på slike oppgaver. Prosessen må modnes litt over tid, og svært ofte er det god dialog mellom kunde og børsemaker underveis.

 

Jeg valgte Per Arne fordi jeg mener han er den beste her i landet til å bygge børser/stokker i gammel britisk stil.

Han har mange referanseprosjekter å vise til, og han er genuint opptatt av gammel børsemakerkunst.

På hjemmesiden hans kan du også se en 404Jeffery han har bygd for meg på en ZKK602-kasse.

 

M

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...