Jump to content

"Forstørre" grep


msteiro

Recommended Posts

Har en stokk med et ganske smal stokk, og lange tynne fingre.

Stokken er en McMillan Hunters Edge.

Skulle gjerne ha et litt tykkere grep, og evt litt lengre.

 

En bekjent som brukte sportstape/bandasje og lakk, og la på til det passet, funket egentlig veldig fint, men når man først har en så lett stokk, vil man jo ikke legge for mye vekt på - så det forbli backup løsning.

Har vurdert å forme et stykke kydex etter grepet for å få en base, og så forme et bredere grep av et nytt stykke kydex, og lime de sammen. Men vil først se på ferdigløsninger.

 

Noen med erfaring med produkter som RAT grip etc?

Tenkte også avtrekkssko ville gitt litt lengre grep, noen som har testet dette til en Rem 700?

Link to comment
Share on other sites

Har laget glove grip med "sugru". Det er gummi som du former selv og som herder over natta. Funker suverent. Fåes på Claus Olsson. Når hu snella hos Olsson spør hva ho kan hjelpe deg med ser du henne bare dypt i øynene og spør: sugru? Enten blir ho sprut rød i trynet eller så får du akkurat det du trenger :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det går meget bra å bygge opp grepet med glassfibersparkel.

Etter tilpassing og pussing støper du over med tynn glassfibermatte og epoxy.

Tynn glassfibermatte får du kjøpt i butikker som selger modeller.

Birkemo i Stavanger har.

Jeg har gjort dette på flere glassfiberstokker, og det fungere utmerket.

Selfølgelig blir det en liten malejobb etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Det høres jo smart ut, får se hva de har her, har en RC butikk i nærheten.

Vil helst ha noe stivt som limes, kan tenkte meg at gummistoffer kan henge seg opp i jakke etc.

 

Tester med et stykke kydex først, så kan jeg jo se hvordan jeg vil ha det uten å slipe og lime for mye på selve stokken.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vill drive å kline med glassfiber lim og herder, klippe glassfiberark og kline lim som ikke går å få bort på stokken og i tillegg pusse på resultatet for så å lakke over så er glassfiber en grei, ikke god bare grei løsning.

Hvis du bruker sugru får du en perfekt passform etter handsvullen din som du kan endre på med pussepapir og ikke trenger noe overflate behandling oppå. Den kan skrelles av som et appelsinskall hvis du vill fjerne den ( har ikke prøvd det selv). Konsistensen blir som viskelær.

Jeg brukte to pakker sugru og la de på stokken og klemte rundt grepet med en tynn hanske på handa. Trimmet litt med kniv og pusset litt der det ble for mye. Kjempe enkelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Helt klart. Har reparert pizzahjul med sugru for flere år siden (når sugru ført kom og luriumet måtte bestilles fra USA). Overlevd utallige runder i oppvaskmaskin og generell hard bruk.

 

Ett pistolgrep har også holdt seg veldig godt, guffa er til å stole på ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva med epoxykitt? Vanlig på pistoler før. Avfett grep. Kna sammen kittet slik at herdingen begynner. På med engangshanske fordel massen utover grepet og grip med skyte hånden og klem grepet slik du ønsker det. Hold til epoxien blir så varm at det blir ubehagelig. Når grepet er gjennomherdet, slip bort det du ikke ønsker. Evt maling/ lakk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...