Jump to content

Mulig prosjekt. Modulært tre chassi.


Recommended Posts

Nå kommer noen sikkert til å rive seg i håret Og si at hele poenget med et chassi er at det ikke er bygget i tre, men i "døde" matrialer. Men jeg har nå fått det for meg at jeg har lyst til å lage et chassis i tre til min Howa. Når jeg sier tre mener jeg valnøtt i chassi med mulighet for infesting av ar15 komponenter.

Men siden jeg ikke har en Ar-15 lurer jeg litt på hvordan innfestingen til bakstokken er ordnet. Har fått med meg at den gjenges inn i lower delen, men det er også snakk om fjører og pinner jeg ikke er helt sikre på om er nødvendig for mitt prosjekt. Kan noen utdype eller linke til forklarende bilder.

Hvordan løses problemet med tillat total lengde nå det er mulighet for å skru av og på bakkstokken. Vil den uten bakstokk bli klassifisert som for kort?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan løses problemet med tillat total lengde nå det er mulighet for å skru av og på bakkstokken.

Det er problemfritt. Jeg har vist mitt chassi med AR-type feste for kolben på våpenkontoret her, og det er problemfritt. Skrur jeg derimot på en foldekolbe istedenfor, så blir den ulovlig - med den pipa.

En demonterbar kolbe, iallefall om den må skrus av, er fullt lovlig selv om våpenet er for kort med kolben demontert.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det som blir utfordringen ved å bruke tre, er om innfesningspunktene blir sterke nok. Grepsfestet blir kanskje den vanskeligste siden vi her snakker om en tynn skive treverk. Rett under centimetern. For bakskjefte må du vel antagelig lime inn en gjenget hylse som aksepterer ar 15 kolber.

 

Tre? Hvorfor ikke? Det ser i hvert fall pent ut, og er behagelig å holde i :wink:

 

Mitt tips! Legg opp til å fylle inn treverket med armert epoxy og stålbøssinger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...