Jump to content

Løpsbytte 300 WinMag


Recommended Posts

Hei,

jeg har en 300 WinMag som trenger nytt løp. Gått 700-800 skudd, nå samler det bare 1moa. Bruker den til langhold, så jeg er på jakt etter høy presisjon, godt under 1 moa. Har dere noen tips til hvilken børsemaker som kan gjøre en god jobb? Det er også noen ulike leverandører av pipe, er noen å foretrekke fremfor andre?

Link to comment
Share on other sites

Vis pipa har gått 7-800 skudd ville jeg sett på/prøvd litt andre ting før pipebytte.. Den bør vel greie nærmere 3000 skudd før den er utslitt! Kanskje mer?

 

Ellers kan jeg anbefale SS LW løp fra Ragnar Hansen også tror jeg våpensmia på dokka har tatt inn kaliber .30 løp med 1:10 stigning.. Lilja er bankers og dyrt;)

 

Børsemaker kan jeg ikke anbefale da jeg aldri har brukt noen andre enn far min og meg selv;)

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Løpet er nok ikke helt utslitt, før klarte jeg greit 0,5moa på 100m men i det siste har jeg ligget på ca 1moa. Så sliter jeg litt med at jeg mistenker at det er lettere å få til gode samlinger med et litt tyngre løp enn standard. I dag har jeg 1:10 snurr, dytter ut 208 A-max i 930 m/s. Har også sendt avgårde en del nosler 155gr i 1100m/s, dette har vel brent litt løp...

Link to comment
Share on other sites

Har en T3 Tactical som sitter i et Bolthorn chassi i 300 win mag.Har skutt 1000+ med den nå og presisjonen er likedan som den var da den var ny..Går mest med Nosler 190gr og N15krutt i ca 900m/sek.Det er der det er best presisjon i dette løpet.Var tengt som litt jaktrifle også men synes den er for tung og har en 7mm rem mag som jaktbørse.Hadde det vært tikka du hadde kunne jeg kjøpt av deg løpet og fått min T3 i 300win mag ned i vekt så den blir brukbar til jakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...