Jump to content

Lakkere kikkertsikte?


ko-stens

Recommended Posts

Har bestilt meg en gammel Docter 2,5-10x48 fra J&F. Nå har jeg ikke fått den i posten enda, men i følge selger er den meget velbrukt. Linsene er bra, så en får håpe den er brukandes til toppjakt. På bildene ser den også ganske så velbrukt ut, med merker både her og der. Med andre ord kunne jeg kanskje tenkt meg å lakkere den. Men hva slags lakk bør jeg bruke? Billakk? Tenkte i grunn å få den blanksvart, som det ser ut til at den er, evt silkematt/halvblank. Det er nok penest til den gamle Sakoen den skal på. Stålet på rifla er jo i mer eller mindre blanksvart blånering, og det samme er ringene. Litt bør det jo matche... :-)

 

Er litt mer usikker på hvordan jeg skal klare å lakkere uten å dekke tallene/merkingen til forstørringen, samt logoen på okularet.

 

Noen som har gjort noe slik før?

Link to comment
Share on other sites

Duracoat var nok svaret i tråden til Raudnakke, ja. :-)

 

Etter å ha gjort et søk på navnet og bladd meg gjennom 28 sider med innlegg, fant jeg jammen tråden:

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=47995&p=538303#p538303

 

Hva skulle man gjort uten denne herremannen... :-)

 

Nå får man bare vente på siktet, så får en se om man bestiller Duracoat og gjør et forsøk...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...