Jump to content

Bytte avtrekk på CZ 601


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Da broderen har investert i ny børse kan det se ut som jeg får tilbake min første rifle - en brno cz 601 i kaliber 308.

Denne børsa har etter min mening en meget solid og bra kasse, bra løp - fint montasjesystem (har på en warne montasje)

 

MEN, stokken er grusom og fører til at børsa hopper - og avtrekket blir aldri helt bra sett opp i mot mer moderne avtrekk. Brukte selv mye snellerten den gang jeg jaktet med den.

 

Stokkproblemet kan vel løses med en halvfabrikata klassisk stokk - men avtrekket er hel helt annen historie.

 

Normalt kan en løses slike problemer med å kjøpe tredjepart avtrekk, men har ikke sett noe Timney avtrekk til denne børsa. Kanskje naturlig nok - cz har designet et relativt "abstrakt" avtrekk her etter min mening.

 

Vil dette passe? Eventuellt andre

http://www.timneytriggers.com/shop/timn ... igger.aspx" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

En skikkelig kompetent børsemaker kan justere et Brno avtrekk slik at det blir helt perfekt.

Har fått utført dette flere ganger.

Kontakt Vågsland eller Rafdal.

Etter en slik jobb har du et skikkelig jaktavtrekk som aldri vil forandre seg eller trenge justering.

Dette er desverre ikke tilfelle med Timney og andre stillbare avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...