Jump to content

Børsemaker som forlenger haglekammer?


Mas-36

Recommended Posts

Det mange ikke er klar over, at å forlenge et kammer ikke nødvendigvis gjør en børse trygg å bruke med annen ammo.

 

12/65 er i utgangspunktet ladet til et lavere trykk enn 12/70, jeg vil tro det samme gjelder for andre haglkalibere også.

 

Hvordan vet du at mekanismen håndterer det høyere trykket?

Link to comment
Share on other sites

Det mange ikke er klar over, at å forlenge et kammer ikke nødvendigvis gjør en børse trygg å bruke med annen ammo.

 

12/65 er i utgangspunktet ladet til et lavere trykk enn 12/70, jeg vil tro det samme gjelder for andre haglkalibere også.

 

Hvordan vet du at mekanismen håndterer det høyere trykket?

 

Hva slags patroner i kaliber 20/70 finnes som er trygge å bruke i en Rolling Block?

 

Kjøp deg en neve messinghylser om du vil lufte veteranen!

 

Ikke vet jeg, men ettersom den er nitrotestet med 65mm patroner tviler jeg på 70mm patroner lager så mye mere trykk at de kan sprenge den? At den skyter slark over tid kan jo skje. Men med 4-5 skudd i året tviler jeg på det skjer i min leve tid.

 

Pluss jeg regner med børsemaker sier stopp ikke gjør det om det er utrygt?

 

Hvordan vet du at mekanismen håndterer det høyere trykket?

 

Er det sikkerhetslås på hanen? Da er i så fall børsen i original utførelse levert i 16 eller 12 kaliber og skulle tåle trykket i en 20/70.

 

Det er utgave uten sikkerhetslås på hanen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får inntrykk av at dette er en veldig gammel Rolling Block som kun er beregnet på svartkruttpatroner. Hvis det er så, vil nok ikke børsemakeren åpne denne til å ta moderne røyksvake patroner. Men jeg har jo ikke sett børsa, så uansett vil børsemakeren være den som er mest kompetent til å avgjøre dette. Jeg håper du poster svaret her, etter at du har snakket med børsemakeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...