Jump to content

S&W M625 .45 CAL Model of 1988 - Spørsmål om tønne


BenA

Recommended Posts

Som tittel sier gjelder dette første årgang av S&W 625, kort beskrevet;

 

in 1988 as a limited edition model intended as an International Practical Shooting Confederation (IPSC) commemorative. It was equipped with a 5-inch (127 mm) barrel with a full-length underlug.

 

Revolveren er knapt nok brukt, men første eier valgte å skamfere ramma der tommel krysser grep og over til ramma, så samleverdien på denne er borte.

Skal følgelig bruke denne til DSSN Revolver.

 

Avtrekket kjennes bra ut, men har ikke noen referansepunkter til perfekt avtrekk, så dette forblir uendret inntil videre. Først ut er bytte av forsikte, noen som vet om noe slikt selges i Norge; http://www.brownells.no/epages/Norge.sf ... /864000009" target="_blank ?

 

Neste ut er tønna, må bruke urimelig mye trykk for å få ut tønna, det er nesten bedre å vri revolveren og gi den ett skikkelig kakk for å løse den ut, hva er det som kan gjøre at det går så tregt på vei ut? På vei inn er det ingen problemer, raskt flikk så sklir den på plass.

 

Noen som vet om ett litt mere moderne baksite til denne revolveren?

Link to comment
Share on other sites

TS. Tviler på, at det er noe galt med tønna di. Men det hender "utløseren" som du må trykke på (på venstre side, for å løse ut tønna), er noe hard og noe treg. På en S&W som er lite brukt, kan det være vanskelig å presse denne hendlen langt nok frem og da henger tønna. Prøv med økt styrke.

 

Vet ikke hva du skal med det frontsiktet, men opp til deg. Anbefaler likevel at du venter litt med det og bruker våpnet en stund først. Jeg vet ikke hvor du får tak i siktet.

 

Anbefaler at du leverer våpent inn til en børsemaker, som har erfaring med S&W revolvere så fikser ha han problemet utløserproblemet, hvis det er behov.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk at utstøterstangen er skrudd helt inn. Den skrur seg av og til ut litt, da går det tregt å få den ut av låsen i front. OBS linksgjenget.

 

Kornet du viser til vil jeg ikke anbefale. Velg heller et med fiber, bakside er det værre med eneste jeg vet om pr nå er Hamilton Bowen. Det er god kvalitet over, utfordringen er å få tak i et. Mulig Brownels.

Link to comment
Share on other sites

Takk, det var helt korrekt, var på vei til å svare det samme, satt å fikla med den rodden og tenkte ikke over at den var løs, men jeg så at det var fremre lås på løpet som var problemet :)

 

Skal sjekke ut Hamilton Bowen sikte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...