Jump to content

Kopifresing av stokk


Recommended Posts

Hei

Sitter med en fin Ruger no.1 (bilder på Ruger no.1 tråden).

Har et fint 70år gammelt hvalbjørkemne etter bestefar.

Ønsker å få noen til å kopifrese orginalskjefte for meg, finish har jeg tenkt til å få ordnet med selv (roseutskjæringer og nettskjæring hører vel med!).

 

Hvem kan kopifrese stokken for meg?

Det gjør ikke noe om jeg ikke blir flådd helt til skinnet på pris :lol:, men den som skal gjøre jobben må være flink og gjærne få gjort jobben uten at jeg må vente alt for lenge!

 

Har sent en mail til Ola Gujord som er utrolig flink (og hyggelig) men har ikke fått noe svar.

 

Alle forslag (gjerne med litt personlig erfaring som grunnlag) motas med takk :D

Link to comment
Share on other sites

Ragnar Hansen kopifreser riflestokker av egenimporterte emner. Du kan jo høre om han kan gjøre jobben i ditt tilfelle. Ruger No. 1 er sikkert ikke ukjent for ham, så jeg går ut fra at du enkelt kan få en pris. Se nærmere her:

 

http://www.magnumhansen.com/skjefter_halvfabrikat.htm

 

Men hvis du har tenkt å gjøre sluttarbeidet selv, hvorfor ikke gjøre hele jobben? I så fall kan du også enkelt tilpasse den helt ut til dine behov, som fall, cast off, vridning og så videre...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Bruker denne gamle posten:

 

Tenkte jeg skulle bestille meg et par "uninlet" stokker fra Boyds for å tilpasse til min Vixen. I den forbindelse hadde det vært greit å få frest ut til låskasse og løpskanal.

 

Vet Kammerfolket hvilke av børsemakerne i Norge som har fres for å gjøre slikt? Eller er det evt. noen her på forumet som kunne tatt på seg en slik jobb? :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann

Vet at Vågsland Våpen i Drangedal har en kopifres, var innom der for en tid tilbake og måtte vente litt mens han gjorde jobben og fikk da ruslet litt rundt på verkstedet. Han selger emner også, men ser du har ett liggende som garantert har stabilisert seg hvis bestefar fant dette for en tid tilbake.

Frode

 

Oj :oops: , der opdaget jeg at dette var et skikkelig gammelt spørsmål så du har nok fått ordnet deg stokk nå. Men svaret er ikke helt bortkastet i tilfelle andre vil få frest seg en stokk .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...