Jump to content

Picatinny-skinne til Remington Mod 700 og Tikka M65


Tord

Recommended Posts

God aften, folkens.

 

Jeg har planer om å sette på 20 MOA picatinny-skinner på to av børsene mine. Grunnen til dette er at jeg vil kunne bruke samme kikkert på begge riflene og kanskje skyte på lengre hold enn "vanlig". Siden jeg så si har 0 peiling på dette forhører jeg meg med dere.

 

Kikkerten som skal brukes, er Leupold 4.5-14x50 VX-III 30mm

 

Spørsmål - Remington Model 700 LA Links

1.1) Som picatinny-skinne har jeg tenkt å bruke en Ken Farrell 20 MOA-skinne. Noen som har noe innspill på dette valget?

 

1.2) Som ringer har jeg tenkt å bruke Leupold QRW 30mm medium størrelse. Holder det med medium ringer, eller må jeg ha høyere ringer?

 

Spørsmål - Tikka M65

2.1) Her er jeg helt blank. Jeg har forhørt meg, og har fått tips om at jeg må kjøpe en blank, og få en børsemaker til å borre hull og gjenge opp.

 

Vennligst kom med tips ang. skinne, hvor jeg kjøper den, hvilken børsemaker og andre ting. Det eneste kriteriet jeg har er, at skinna skal være matt, ikke glossy eller chrome-farget.

 

 

Jeg kommer ikke på mer akkurat nå, men det kommer sikkert flere spørsmål. Takk så lenge.

 

Mvh

Daske-Tord

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ikke annen erfaring enn det jeg har lest meg til, men du bør sjekke at du kommer ned på 100m når du får montert 20 MOA skinne. Er ikke alle kikkerter du får siktet inn på 100m etter at du får 20 MOA kanting på skinna. Går ut fra dette skulle gå på din men sjekk det før du handler. 20 MOA base skulle vel tilsvare at du må skru ca. 80 klikk ned fra den justeringa du har nå på 100m for å treffe på samme sted.

 

Har vurdert Farrell selv da dette er mye brukt og virker bra. En annen mulighet er å kjøpe ei flat pica skinne og bruke Burris signature ringer. I disse får du shims til så du kan legge kantinga i ringene istedenfor i skinna, hvis behovet skulle oppstå.

Link to comment
Share on other sites

Fint. :) Siden at du virket så bestemt på Farrell, tenkte jeg at det ville bli på siden å komme med alternativer.

 

Ang. Farrell kan det sies følgende: LØP OG KJØP! (Hvis du ikke er en sånn "blodsoss" som absolutt ha Badger pga. merket*, eller er interessert i å bruke det flerdobbelte på Near Mfg. ...)

 

Lykke til. Husk å ta bildet av det endelige resultatet og post det her!

 

 

 

*: ... og DER fikk jeg vel noen uvenner, kan jeg tenke meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...