Jump to content

Rifledeler fra Numrich


Recommended Posts

Har prøvd å bestille en boltstop til en Remington 788 fra Numrich til en kamerat.

 

Har fått mail fra Numrich hvor de ber om kopi av våpenkort på børsa før de vil sende noe. Det ser ut som de kjenner til at det er noe som heter våpenkort i Norge men ikke noe som heter ikke registreringspliktige deler. Er det noen som har kjøpt våpendeler fra dette firmaet i det siste og har noen erfaringer med å kjøpe fra disse. Delen koster ca. 17,5 dollar, og ordren blir under 100 dollar med frakt. I og med at det er en kamerat som skal ha denne delen så har ikke jeg våpenkort på en slik børse.

 

Noen som har råd eller erfraringer?

Link to comment
Share on other sites

Handlet deler til en ikke-registreringspliktig rifle tidlig i fjor, mauser 71/84, forklarte dem at dette var en rifle som var i fritt salg i Norge pga av alder. De fortalte at de uansett måtte ha et hvilken som helst våpenkort før de sendte delene. Jeg mailet dem kopi av et våpenkort på en revolver, og de var godt kjent med "vapenkort". Det tok ikke mange dagene før delene lå i min postkasse. Ingen eksportavgift og lignende, men frakt er generelt dyrt og ofte dyrere en det man bestiller. Derfor bestiller jeg stort sett det man ikke får tak i Norge, da er ofte prisen ikke så viktig. Det er også viktig å ligge under 100Dollar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...