Jump to content

Kikkert sklir i ringene på cz 458lott


Recommended Posts

Har en cz rifle i 458 lott.

Problemet magnumriflene er at kikkerten sklir i ringene og lager merker i kikkerten. Har forsøkt flere ringer og nå sitter det Talley ringer som skulle være ok for kaliberet. Men neida kikkerten sklir selvom skruene er skrudd skikkelig fast.

Vil lapping for å øke friksjonsflaten hjelpe med harpiks strødd rundt inne i ringene.

Vil sette pris på gode tips her. Rekylen på 458 lott virker kjappere enn andre store kalibre

Link to comment
Share on other sites

Prøv elektriker-tape.

Ikke la lagene over-lappe.

Hvis du trenger flere lag så skjærer du av tapen og unngår overlapping.

Hvis det fremdeles ikke sitter prøver du med å risse spor på tvers

på innsiden av ringene. Da får tapen noe å gripe tak i.

Hvis du skal selge siktet så tar du av tapen og selger siktet med en elektriker tape-rull.

Du kan også prøve med 2-sidig tape, men da er det ikke sikkert du får av siktet 5 år senere.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Stjeler tråden... Samme hadde skjedd på min 375H&H mag. Blaser montasje og swarovski z4i. Kikkerten har gått i stykker er helt uklar. Kunne så vitt se reinskiva på hundre meteren... Og klarte ikke å stille zoom den har helt låst seg... Skruene på ringene var hardt skrudd til og jeg måtte ta skikkelig i for å løsne de..

 

Jeg og de andre som var på banen mener helt klart at en så god og dyr kikkert som dette er skal absolutt tåle dette og ikke minst tåle rekylen til en 375 med demper...

 

By the way så er det de på butikken som har montert kikkerten.

 

Kan jeg forvente å få ny på garanti??

Link to comment
Share on other sites

Dette må da være garanti. Er ringene smale så er det enkelt å skru til for hardt.

Jeg har enBrno 6 02 if 375 HH mag med Leopold 3-9ggr som har klart seg bra.Kamret den om til 375 Weatherby mag som har en rekylsnert so er ganske anderledes, og dat så jeg merker på skliingg. Dengang brukte jeg loctite og da ble det bedre.

Men 458 lott med Zeiss kikkert er problematisk .Har dessverreikke hatt tid til å sjekke de gode rådene jeg har fått ennå.Det blir spennende

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...