Jump to content

Hjelp til CNC maskinering


Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen her inne som har kjennskap til noen med 5 akset CNC maskin som greier å maskinere ut dette her:

1.jpeg

2.jpeg

4.jpeg

5.jpeg

6.jpeg

7.jpeg

8.jpeg

9.jpeg

 

Materialet jeg har tenkt meg er marin messing.

Den måler 85x85x34mm, jeg har .iges, step eller .stl fil i 3D som jeg

kan sende over.

Jeg har prøvd å kontakte ett par firmaer,men enten så klarer de det ikke eller så gidder de ikke svare.

Det er ikke noe som haster så veldig, men bør ha vært gjort før Mai måned.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg har gode kontakter innen det meste av CNC utstyr er ikke dette et prosjekt jeg hadde turt å spørre noen om de kunne tatt på seg. Vi snakker her om temmelig mange timer med maskinering.... Tror jeg heller hadde gått for KapteinTJ sin løsning med den forskjell at jeg kun hadde støpt et emne og så fått maskinert "kritiske" flater i en manuell fres etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Å få den printet i voks og så støpt ser ut som om det blir den mest kostnadseffektive metoden, eventuellt fresing i den type voks som brukes til "lost vax casting metod".

Andre materialer er også mulige,bare de tåler litt og ikke er magnetiske,

det er heller ingen uting om det tåler ei runde i en autoklav da dette er rammen til en tattoveringsmaskin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Guttungen er CNC operatør og står i en 7-akset maskin. Tipper firmaet hans vil ta seg godt betalt, dog. Fordelen er at du har 3D modell, og den kan jeg ta inn i MicroStation for så å lagre som ParaSolid, som går rett inn i maskinen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...