Jump to content

Oppfriskning av Tikka 590 Ferdig hyographic, ferdig montert!


Hare4

Recommended Posts

Handla meg en Brukt Tikka 590 308W på Jakt og friluft for 2 år siden, og siden det så liker jeg bare den rifla bedre og bedre, skyter bra med den og aldri noe tull med den. Mater alt av ammo, også Nato, men på jakt bruker jeg Oryx. Kikkert: Leopold VXR 3-9X50 og Exxo lyddemper, løpet kappet på 50cm.

 

Den var litt slitt i stokken og begynte å miste litt av blåneringen etter hvert så jeg pusset ned løpet å låsekassen og lakkerte den i svart glossy Duracoat med bra resultat som har holdt bra i et år nå!

IMAG0461_zps2587d4bf.jpg

Rifla kjøpte jeg med 5 skudds magasin men fikk tak i et 3 skudds magasin i plast som både så finere ut og som lettet vekten.

 

Jeg fikk også tak i en plastikkstokk av en på forumet her som jeg nå har sendt til Hydrograpic lakkering/wather painting for å legge samme kamuflasje mønsteret på kjeftet som på Sauer riflene! Gleder meg som en unge til jeg får den tilbake! Har fortsatt trestokken for di som sverger til trestokk så kommer jeg til å ha begge.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fattigmannsløsning

En sokk:

http://www.ebay.com/itm/Hunters-Special ... 3ce53a705e" target="_blank" target="_blank

 

Jeg har sett kit på ebay.com til å legge camo på stokken selv for noen hundrelapper.

Det krever litt fingerferdighet.

Det er jo bare ett tynt lag med plast men ett strøk klarlakk øker slitestyrken.

Det fantes minst en videosnutt på youtube som demonstrerer bruken.

 

Mvh

Jim114

 

Edit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrograp ... rinting%29" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte et firma borte på Øst landet ( Jensen`s Hydrograpic wather painting) søk det opp på Facebook.

 

Kostet 1000kr inkl mva per rifle.

 

Fremgangsmåte er primer/grunning, bunnfarge, dyppe i vannbad med mønster, tørke og på med klarlakk!

 

Skal være holdbart og må pusses vekk om det skal av igjen slik som vanlig lakk!

Gleder meg til å teste holdbarheten ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Nei, har sendt mail men ikke fått svar enda!

 

Noe jeg burde ha eller er det godt nok slik som min er nå?

 

 

Hei

Jeg har en 20år gammel Tikka M590, og min boltmuffe i plastikk fungerer utmerket fortsatt.

Hadde en Tikka T3 for noen år siden, og der sprakk boltmuffa etter andre turen på skytterbanen.

Har vurdert ei i stål, men har nok ingen praktisk betydning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Byttet til trestokken i dag og la den på vekta med lyddemper, lett plastikk magasin og kikkert og da ble vekten 5,7kg. Eneste grunnen til at jeg har brukt plastikk stokk er vekten, men nå har jeg pusset ned trestokken imens og behandlet den med olje så ser litt bedre ut nå:)IMG_1844_zps8c1547b3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...