Jump to content

Uredelig selger, eller? Om hagleammunisjon.


Tlo

Recommended Posts

I helga sendte jeg min bror, som nylig tok jegerpøven, til byen for å handle ammunsjon til jakta. Vi skulle i utgangspunktet ha halvt om halvt med størrelse 6 og 7 til rypejakta. Da de ikke hadde størrelse 7 ble min bror heller prakket på disse skuddene, som selgeren mente ville gjøre akkurat samme nytten tidlig i jakta:

11992376_519765674846798_604350294_n.jpg?oh=11de9f3c4d5a07b06a2c1af512dfc3a9&oe=55EE613B

11995547_519765608180138_312979667_n.jpg?oh=a52a0d88169defda61d3f1be7204573a&oe=55EE71F9

 

Dette er selvfølgelig egentlig leirdueammunisjon, noe som også bekreftes på produsentens egen hjemmeside. Spørsmålet er så, er dette noe folk her inne kunne tenkt seg å skyte etter rypa, eller bør det returneres sporenstreks? Vi går riktignok med hund.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd de aktuelle patronene, men 28 g us 8 er det jeg bruker i hjemmeladet selv på tidlig jakta. Fungere helt topp. Husk også å sett i åpne choker hvis du har utskiftsbare. Krever selvsagt at en ikke drøyer holdene og at en ikke skyter de etter eventuell skogsfugl, hare el.l.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt endel ryper med White Gold i "gamle dager", dvs før bly forbudet, de funket veldig bra for meg, men jeg brukte de kun når rypene trykket godt tidlig i jakta, og jeg jaktet med hund. Test skyt patronene og sjekk spredning, på korte hold syntes jeg den var veldig bra.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Høres fornuftig ut.Som førsteskudd går det helt sikkert fint.

Setterne mine har alle støkt ut en og annen hare i løpet

av livet.

De havnet alle i gryta :D

Kan ikke forstå at det ødela bikkjene på noe vis.

Og så gøy som de synes det er å jage litt pyse!

Sikkert ikke politisk korrekt.

Mvh

Ptarmigan

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...