Jump to content

Veidemann Fimbul posteringsdress noen som har erfaring?


bukkaerik

Recommended Posts

Jeg kjøpte en slik forleden, og kan varmt anbefale den...bokstavlig talt... for varmt...det blir det.

 

I -14 grader blir du fort kald etter et par timer stillesittende på post med jakke/bukse uansett hva du har på..

 

Den første dagen hadde jeg på meg Aklima stillongs og ei swix tynn overtrekksbukse nedentil og på overkroppen hadde jeg Ullfrotè og en tukk ullgenser og dro på meg fimbuldresssen og rusla i rolig tempo 200 meter fra bilen i svak oppoverbakke på et jorde... og ble altfor varm...gradestokken viste 14 minus og jeg begynnte å svette..

 

Av med ullgenser ! kun ullfrotè trøya under og holdt fint tempraturen i mer enn fire timer ..

 

Dette produktet er verdt penga sine og litt til, jeg ga 1500.- og er meget godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Veldig stille om ikke totalt lydløst...om noe tøy er det ?

 

Jeg brukte dressen igår og da var tempraturern minus 7 og med en del bevegelse (jaktet med hund) ble den litt i varmeste laget, brukte tynn superundertøy under, ikke noe annet.

 

Mye bra lommeløsninger på dressen, bra beveglighet .. eneste minuset jeg så langt har funnet er knappene på hette er svært svake og går opp hele tiden. Jeg skal få en lokal sydame til å sette inne en glidlås istedenfor knapper.

 

Går an å pisse med, uten ta av hele overdelen :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Går det fint å bruke denne ved hagleskyting også? Lurer på å kjøpe en slik til gluggjakt på rev og hadde vært et stort pluss om den også kunne brukes ved kråkejakt med hubro o.l.

Hvordan er den i størrelse? Bruker normalt XL.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Erfaringer etter bruk på villsvinjakt i Sverige. Den er helt konge på varme. Jeg satt på åte i 16 minus med bare superundertøy. Satt der og kunne konsentrere meg om å observere. Når det kommer til lydløs som annonsen tilsier ble jeg skuffet. Har sendt en tilbakemelding til jaktdepotet om akkurat dette( ingen tilbakemelding,venter fortsatt. Må nok ringe) Denne lydløsheten medførte 3 bortkomne sjanser på villsvin siden stoffet "brakk" da jeg skulle montere rifla til kinnet. Dette har ikke noe med uerfarenheten til åtejakt på villsvin. Har nok kjøtt i fryseren som tilsier noe annet. Jeg er på kanten til å være overforsiktig i fasen ved å montere rifla til kinnet for skudd.

Link to comment
Share on other sites

Det er den ikke, har hatt min siden jul og er superfornøyd, eneste jeg savner er litt stramming i midjen men her bruker jeg bare et belte.Må jo uansett ha noe og henge kniven i :D

Til mitt bruk som er åtejakt,isfiske og på post i gaupejakta så fungerer den i alle fall perfekt :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Hvordan er disse i størrelsene?

Eg er ikkje så høg, men ca. 115 kg lett. Eg bruker den nest største utgava og den er litt lang i beina for meg. Eg meiner iallfall at det finst ein som er større og den bør passe sjølv dei som er ekstra store :-)

 

Og ja, eg liker dressen veldig godt. Einaste er at eg kanskje kunne tenkt meg eit sett til med lommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...