Jump to content

Sonic eller hausken?


Lucy

Recommended Posts

Har fått pakketilbud på ny rifle med Sonic demper. Jeg lurer på om den er god nok eller om jeg bør velge Hausken som egentlig var førstevalget mitt.

Jeg har lyst til å prøve litt jaktfelt og en del trening med rifla, så spørsmålet er om Sonic-demperen takler mange skudd før den blir for varm?

Jeg ble fortalt at Hausken var en av de beste på dette, og at den er lett, derfor har jeg egentlig holdt en knapp på den. Pakkeprisen ble imidlertid veldig hyggelig med Sonic-variant... Jeg kjenner ikke til egenskapene til Sonic, er det noen her som gjør det?

Link to comment
Share on other sites

Har flere Sonic dempere og er fornøyd med dem. En fordel med dem er at du kan hive av noen moduler når du skal ut på jakt, noe som gir deg et mer kompakt og hendig våpen. Du kan også sette på flere moduler som selges løst om du ønsker mere demping, altså temmelig fleksibel løsning.

Ang. varmgang så vil en demper som blir fort varm også bli fort kald igjen. Antall skudd avlevert i løpet av en time på skytebanen vil bli ganske så likt.

Har nettopp handlet en brukt rifle hvor det følger med en hausken demper. Her kommer jeg til å kjøpe en Sonic demper for å gjøre nytte fleksibiliteten jeg skrev om over.

Link to comment
Share on other sites

Var vel S&L som sprakk...

 

Har en Sonic 45 som blir brukt på en 243 Winchester og langholdsrifla i 6.5x55.

Tipper den har passert 4000 skudd nå. Gjorde den ren for 2-300 skudd siden. og den viste ikke tegn til slitasje.

Den har blitt brukt til baneskyting/konkuranse og fått opptil 50-60 kjappe skudd på kort tid. Blitt avkjølt i snøen før ny runde.

Er ikke redd for å anbefale Sonic

 

 

John

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...