Jump to content

Feltstevne i påsken, Överby Strömstad


Ken Adams

Recommended Posts

N O L H O T T E T R Ä F F E N

 

Överby Pistolklubb inbjuder till nationell poängfältskjutning

med pistol och revolver den 9 April 2012 ( Annandag Påsk )

 

PLATS:

Klubbens skjutbana Sör Slön 12 km söder Strömstad.

Vägvisning från E6 Vik bensin ( Q-STAR)

 

 

OMFATTNING:

Tävlingen genomförs enligt Sv. Pistolskytteförbundets

bestämmelser för poängfältskjutning. 48 tävlingsskott/8 stationer.

Start med tre vapen medges ( vapengrupp C först ).

 

KLASSINDELNING: Vapengr. A Klasser 1 2 3

” - ” B ” 1 2 3

” - ” C ” 1 2 3 Dam 1 2 3 Vet. Jun.

” - ” R ” 1 2 3

 

ANMÄLAN:

Vid skjutbanan mellan 08:30 - 11:00. Skytt som

önskar deltaga i tre vapengrupper senast 09:00

två vapengrupper senast 10:00. Skyttekortet ska kunna uppvisas.

 

VAPEN:

Endast av Sv. Pistolskytteförbundet godkända. Vapenkontroll.

 

ANMÄLNINGSAVGIFT:

Individuellt /start 100 :- kr.

 

PRISER.

Hederspriser till bästa 1/4-delen i varje klass. I år delar vi ut pengapriser.

Vid lågt deltagarantal i klass förbehåller arangören

sig rätten att sammanslå klasser vid prisutdelningen.

1000:- kr till bästa dam och herr resultat oavsett klass.

 

VANDRINGSPRISER:

Individuella i vapengrupp A och B Dam C. R.

Nytt pris ÖPKs vandringspris silverpokal. Inteckning bästa

skytt oavsett vapengrupp.

Vid lika resultat särskjutning.

 

PRISUTDELNING:

Omedelbart efter tävlingens slut. Ej avhämtade

priser tillfaller arangörsklubben.

 

SERVERING:

Enklare sådan i klubbstugan.

 

BANLÄGGARE:

Lennart Persson +46 526-24059.

 

E-mail overbypk@telia.com

 

TÄVLINGSLEDARE: Kaj Karlsson tel:0526-21254

 

 

VÄLKOMNA

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://stromstadstidning.se/nyheter/str ... lade-poang

 

Utover dette fikk vi så gott som en helside i lokalavisen, artikeln er av positiv karaktär ovenfor såvel sportskyttere som arrangerende klubb :wink:

 

Og hvis noen vill se resultatene så finnes dem her

http://www.laget.se/overbypk/929-dokument.html

 

Noen flere herifra som deltok? Jeg stod med svart keps på standplass 3.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der, skjøt tre runder.

 

Et fint stevne - som alltid :-)

 

Det er morsomme skiver, mye variasjon i skytingen både med henblikk på typer skiver og dette med varierende visningstid, skiver som vender bort/dukker opp, etc, noe som er bedre enn mange stevner her i landet etter min mening. Blir ofte vel mye av det samme ellers.

 

Fra klubben min, Askim PK var vi totalt 7 mann der nede.

Vi dro hjem med 6 premier. En god dag for klubben altså :-)

 

Selv fikk jeg en 2 og en 4 plass. Godt fornøyd med det.

Link to comment
Share on other sites

Bra dere hadde en fin dag og gratulerer med premiene! :D

 

For og bli bedre neste år, jeg tar gjerne mot konstruktiv kritikk her og tar det videre i styret.

Nå var jeg på standplass hele dagen, men som jeg forstod det var det en god del med kö i sektretariatet osv?

 

Patruljene kom også nok så tett på varandre under det meste av dagen, med venting ved "instruksstolpen" intill hver standplass for skytterne. Var det likedant ellers runt om i löypa?

Link to comment
Share on other sites

Tja, jo. Jeg skal prøve å tenke veldig kritisk:

 

Dere hadde tatt tak i våpenkontrollen, det satt to mann der i år, da går det fortere. Dette var bra :-)

 

Kø i sekretariatet var det, kanskje kunne dere hatt flere folk der, vet ikke helt jeg. Dette er jo ikke som å gå på Narvesen og kjøpe ei pølse heller. Har ikke folk tid til å stå i kø de kanskje 5 minuttene registreringen tok så.. Nei, å klage over det synes jeg blir litt for dumt. Vi sto i kø både til våpenkontroll og registreringen, men ikke mer enn noen få minutter på hvert sted, max 5-6. Når vi har satt av dagen til skyting opplever jeg det som lite problematisk. Da står man og prater med sidemannen og blir kjent med nye skyttere. Koselig det :-) I fjor tok våpenkontrollen lang tid, men da hadde dere bare en mann der. Dette var endret i år.

 

Lagene kom kanskje litt tett i løypa, det var tendenser til opphoping noen steder i løypa, men samtidig, - det var bare et lags ventetid på det meste og det er ikke så galt. Det var mange deltagere - som vanlig på Överby og da er det vel litt vanskelig å nå begge målene samtidig. Både få ut alle skytterne kjappest mulig og ha null ventetid...

 

Noe som kanskje kan hjelpe litt er om dere er mer rigide på at det kun er like skytetider som går i samme lag. Det tar jo mer tid når en eller to skytter skal skyte for seg selv hele tiden... Det kan jo ta de magiske minuttene. Et annet alternativ er jo å begrense antall runder folk kan gå til to; MEN jeg syns det er bedre å vente litt noen steder og så få gå tre runder.

 

 

Som du ser klarer jeg ikke å være så veldig kritisk, for jeg syns ikke dere fortjener det....

Jeg synes dere leverte varene bra i år og!! Jeg gleder meg til neste år allerede :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tar opp igjen denne siden det var Överby 2014 i går ;-)

 

Først: Gratulerer så masse til Lindskog som var i omskyting om bestemannspremien i går!!

 

Ellers: Stevnet var som vanlig veldrevet på standplassene. Det var nesten ikke ventetid ute i løypene i det hele tatt, noe som er topp, selv om det var deilig sol og dermed uansett hadde vært greit å vente litt!

 

Det jeg ikke likte i går var ventetiden inne. Siste lag kom inn ca kl 17.10 og omskytingen begynte ikke før ca kl 18:30, det er for lang tid, den burde vært i gang mye før, senest 17.30. Tilsvarende ble hele premieutdelingen forskjøvet og var ikke ferdig før mye senere enn nødvendig. Ber om at dette skjerpes inn til neste år, for jeg kommer selvfølgelig igjen da og!!

 

Folk hadde generelt en fin dag, mange starter og mye bra skyting, selv om jeg ikke hadde dagen med pangen selv i går...

Link to comment
Share on other sites

Var ved noen anledninger litt venting ved standplass 7, der jeg og Halden PK var ansvarlige. At ha poengtelling på en av de to standplassene som det var lengst å gå til for å anvise var vel ikke helt gjennomtenkt :roll:

Var flere av oss arrangører som stusset på ventingen før omskytingen/særskytingen. Jeg vet ikke hvorfor det tok tid, men det blir tatt opp på neste møte. Mange har langt å kjøre hjem så det er viktig å ikke dra ut på tiden.

 

Uansett, ble over 320starter, strålende sol, ikke så mye vind (for å vare på Överby) blide skyttere, fikk ertet noen Sarpinger og slått av en god del prat med hyggelige skyttere :D

 

Hvordan opplevde dere forresten banen i år? Noe lettere enn i 2013? Noe som bør forandres? Kan si att banen i år var ihht regelverket med tanke på skiver og holden dem sto på.

Link to comment
Share on other sites

Løypa var som alltid morsom!

Det er herlig med den variasjonen dere alltid har på Överby. Skiver som svinges bort, kommer tilbake til ulike tider, etc.

Kanskje enhånds-holdet kunne vært flyttet, det står nå på det stedet det blåser mest på, samtidig er det jo likt for alle ;-)

 

Om løypa var for lett; tja, det var vel 8 som fylte og det KAN jo tyde på det, samtidig så er 8 av 320 starter bare 2,5% og det er vel ikke så galt egentlig, det er uansett bare de absolutt beste som klarer å skyte fullt... Synes nok det er bedre med ei litt for lett - enn litt for vanskelig løype :-) Det motiverer folk til å komme igjen og igjen og det er jo også et hovedønske jf sporten og medlemsmassen.

 

Nei, jeg synes dere traff bra på den balansen, det eneste jeg har å grynte litt over er den ventetiden jeg skrev om i går ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...