Jump to content

Løp og demper til glock 17


Dragonslayer

Recommended Posts

god aften god folk ! jeg lurer på hvor jeg kan kjøpe demper og nytt løp til min glock 17 ( nyeste generasjon ) man må vel ha nytt løp for å ha demper ? Hvor er det best OG BILLIGST å kjøpe dette ? og hvordan gjør jeg det med papirarbeid / slik at politiet er fornøy ? jeg må vell levere inn den gammle løpet eller søke om nytt løp ??

 

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ingen Glock ekspert, men har du sjekket om Practac / Capsicum?

Før forskriften kom måtte en vel ha søknad om en skulle kjøpe løp som skulle handles via. postordre.

Om en handlet over disk (var fysisk i butikken) holdt det med fremvisnig av våpen kort og leg ved kjøp av nytt løp i samme kaliber. Mener en fikk beholde original løpet?

Om dette har blitt endret på etter at den nye forsriften kom kan kanskje noen andre svare på?

Uansett vet forhandlerne dette.

Link to comment
Share on other sites

First thing, first.

 

Du kan gjenge opp til lyddemper med det løpet du har.

 

Du kan kjøpe nytt løp gjennom en godkjent forhandler uten å søke. Da må forhandler destruere det gamle løpet.

 

Du kan søke om våpen del, for så å gjenge opp det nye løpet uten å destruere det gamle, altså to løp.

:wink:

 

 

Bruno0,02$Engerdal

Link to comment
Share on other sites

Ingen dum ide det med å gjenge opp eksisterende løp og sette inn en adapter. Jeg hadde en slik på en Ruger 10/22 tidligere, men brukte ikke loctite, med det resultat at av og til kom adapteren ut sammen med demperen, og av og til sto adapteren igjen i løpet. Det jeg ikke liker med slike adaptere, er at de ofte er ganske stygge, da en bør ha noe gods som en kan sette en nøkkel på for å tighte. Kan bli klumpete greier. På en Beretta M87 Target som jeg har, har børsemakeren sveiset på en forlengelse på løpet, og gjenget denne - mye penere etter min mening. Vet ikke om noe lignende kan gjøres på Glocken.

Jeg synes det ser penest ut med permanente gjenger stikkende ca. 1.5 cam ut fra sliden, men dette er jo smak og behag..

Link to comment
Share on other sites

Detter blir som du sier smak og behag. Å sveise på en ekstra forlenger er heller ikke en dum ide.

 

Jeg ville loctita hylsa i lyddemperen, eller som du sa lage en liten forlenger med utvendige gjenger. Med gjenge beskytter.

 

Det fine med ei hylse med innvendige gjenger er at med en innvendig gjenge beskytter vil få glocken til å se så å si orginal ut...

 

 

BrunoglocktiteEngerdal

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Matchløp til Glock får du blant annet gjennom Pedersens Våpenlager. Dersom de ikke har på lager så tar de inn fra Østerrike. Regn da med 6-8 ukers leveringstid. Disse løpa får du i forskjellige lengder. Jeg bestillte et til min Glock 17 på 150mm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...