Jump to content

.38 S&W Ammo


KEN

Recommended Posts

Har aldri skutt fabrikkammo i min Webley Mk IV. Kun hjemmstøp. Lymans ukalibrerte 190(?) grs. Fikk tak i 500 hylser. Tror ikke jeg klarer å slite dem ut. Har dessuten et par pakker original slippammo. Jeg oppnår den store hastighet av ca. 178 ms. i mine hjemmesydde. :D

Link to comment
Share on other sites

Bruker et Lee diesett. Har ikke tilgang på data før til helga, men det er ikke rare kruttmengden. Kulene som kommer ut av tanga måler ca. .359. Får best presisjon i mitt våpen med relativt bløte kuler. Har data på dette også, men ikke her. Sizer ikke, men ruller dem i Lee Alox. For øvrig 7 kg DA avtrekk. :D

Link to comment
Share on other sites

300kr for 50stk 38smith and wesson? Det kan da ikke være mulig.

Jeg betaler 135kr for 50stk 38smith and wesson fabrikk ammo:

 

Nja :?

Er du sikker på at ikke du tenker på .38 Special?

.38 s&w er en rimelig obskur patron nå til dags.

 

 

Da var det faktisk godt å høre at jeg faktisk tenkte på feil patron.

Fordi vis ikke så hadde det vært en sjuk pris stigning.

Thank Good.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ladeboken, så ladedata er da ikke så viktig, men jeg forstår at du finpresser kulene selv ?

 

Er det et Lee die-set til 38S&W eller går det med f.eks 38Spl ?

 

Du kan presse med en 9mm para sizer. Fikk rådet av guru Bjørn Baunan i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Skyter selv en S&W Victory i .38S&W, en grei liten patron og leke med.

 

Bruker 145 grains wadcuttere fra H&N, disse har en ganske massiv hulbase og ekspanderer fint inn i riflingen som en Miniè kule.

 

Lee har diesett til en ikke altfor fryktingytende pris, og Starline lager billige og greie hylser.

http://www.hjemmelading.no har .360" 195 grains kuler hvis man vil kopiere den britiske .380 Mk 1, men har ikke testet disse selv.

 

Må si at jeg mener .38S&W egner seg bedre enn .38 spesial til felt og 25 meter baneskyting siden det ikke er et faktorkrav e.l. og komme over, mild rekyl og god nok presisjon med de rette kulene og ladningene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...