Jump to content

Til overs innvilget .22-søknad ... Forslag mottas


Hassel

Recommended Posts

Slik kan det altså gå...

Nå har jeg altså en invilget tilatelse på pistol i .22 "til overs" ...

Denne tilatelsen er / var i utgangpunktet tiltenkt en fullsize Kimber .22 som nok ligger og ruster på et eller annet varehus i USA for tiden. Og snart går tiden for søknaden ut... :(

 

Så den må brukes til et eller annet. Jeg har fra før en ruger MK2 (Dempet, aimpoint...osv) som vel dekker opp deler av .22 moro skytingen (Bor slik til at det er greit å skyte bak skjulet med demper uten å plage naboer :D )

 

Men jeg har altså en tilatelse til som må brukes opp :? men på hva? Kunne godt tenkt meg en "fullsize" tjenestepistol løsning, ala en CZ 75 i .22 (altså en komplet pistol ikke bare toppen) eller noe i 1911. (Sig's mosqito utgår)men etter å ha tafset litt på everts beretta hybrid har flammen for en litt mindre flat .22 med a-tec demper osv blitt tent. Kanskje noe som kunne passe i spesialfelt boksen (men ikke i sivilpistol 1 boksen :roll: ) og Evert mumlet noe om Beretta Cheeta... Men jeg kan vel ikke godt gå hen og handle meg en beretta???? :oops:

 

Eller?

Link to comment
Share on other sites

nja...

Revolver i førsteomgang da... er ikke helt overbevist om ruger pistoler i annet en .22 (foreløpig...)

Men...

256L.jpg

 

Må jeg jo inrømme napper litt... Dog har jeg jo allerede en Trofast MK2... Og den påasser vel defintivt ikke i spesialpsitol? (og finns det noen slike korte rugere her på berget?)

Link to comment
Share on other sites

Sig Trailslide, finnes den i Gnore? (Jeg synes den ser så søt ut, jeg.)

 

Selges i Norge under navnet Hammerli Exesse... :mrgreen:

 

Tror det er mulig å få de med forskjellige lengder på sleiden/løpet....

 

:shock: Uæhh, pføy, hjelp. *Vaske munnen med klor.*

 

Er det en HAMMERLI jeg er blitt forelsket i? Er jeg den eneste som føler seg som Fergus på slutten av filmen The Crying Game?

Link to comment
Share on other sites

Uten å anbefale noen ting, jeg bare peker i de retningene du søker :P

 

Hva med Tanfoglio Force i .22? De er rimelig full size.

...og du kan få den med en rekke andre navn på sleiden om Tanfoglio ikke skulle falle i smak :wink:

 

eller kanskje SIG Mosquito SD den er ferdig gjenget.

 

Brr...

kalde gufs...

Nei, skal de bli fullsize må det være noe "ordentlig", ikke noe jalla som prøver å utgi seg for å være ordentlig liksom...

 

må vel inrømme at jeg nå føler jeg heller litt i mot Cheeta...

87_Cheetah_S.jpg

Men det er jo litt stusselig med 7 skudds mag.. :?

 

Dog kan en vel eventuelt søke om en .22 topp til en av CZ'ne senere og kanksje til og med til et eller annet lite og hendig i .22 sivilpistol 1 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

High Standard er finfint, ihvertfall så lenge den er produsert av High Standard og ikke en av de utalliger "varemerkeoppkjøperne" som har vært i drift etter at orginalfabrikken la inn årene i 83... Forøvrig er ekstra løp anskaffet for intergreringsprosjekt for lenge siden... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

hmmm....

Nå ble nok prisforlangende for det avbildede jernet langt over noe jeg kunne finne på å gi for et slikt prosjekt :( så det er mulig jeg er reddet unna pasta skjebnen 8)

 

Hvordan vet man hva som er "sunn" Highstandard og hva som ikke er det?

Ser det er ymse varianter som ligger til spiselige priser på det her og der....

Link to comment
Share on other sites

HS serie 103 eller 107 - 103 er gammel men var i produksjon ganske lenge og det finnes fremdeles deler å få tak i , det samme gjelder serie 107 som er den serien som ble produsert frem til fabrikken la inn årene.

 

Min er 103 series, du kan ta en titt på den ved en høvelig anledning. Den er mer vinklet i grepet enn 107 som har samme vinkel som 1911..

Link to comment
Share on other sites

Hva med en colt woodsman til 1200 kr. Helt grei pistol med 10 skudds magasin.

displayimage.php?pid=11986&fullsize=1

http://www.sluttstykket.com/blinkskudd/displayimage.php?pid=11986&fullsize=1

åi... det loddet var jo ikke akkurat lekkert...

 

Tror jeg er litt missforstått når jeg snakker om .22 "fullsize". Jeg har som nevnt allerde en MK2 (som riktig nok er grisemoddet) men jeg trenger liksom ikke en tilsvarende pistol. Enten snakker vi om en .22 utgave av en tjeneste pistol (dv si CZ eller 1911 i mitt tilfelle) som kan brukes til mengde trening, eventuelt en halvstor .22 til sivilpistol / hyggeskyting

 

Cheeta er på mange måter den glimmrende løsningen i den siste kategorien, men akk så alt for dyr foreløpig. Highstandard kan være spennede pga av to ting. 1911 grepsvinkel på enkelte modeller, samt enkel bytte av pipe Slik at man kan ha et sett til prsisjon og et sett med demper til bak skjulet.

 

...

Jakten er enda ikke over :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik Pastamaskin (Beretta Cheetah). En vakker pistol, som er morsom å skyte med. Prisen er riktignok høy, men jeg var så heldig at jeg stod på "venteliste", så jeg fikk den til gammel pris.

Ulempen med pistolen er at avtrekket ikke er helt supert, rett fra esken. Forhandler mente at avtrekket ville bli bedre etthvert som jeg skjøt med våpenet. Mente at den ville gå seg til. Nå har jeg skutt en del med den, og satt på avtrekksstopp. Men det er nok på tide med en tur for å oppjustere avtrekket. Avtrekket kan sammelignes litt med følelsen av å åpne en sardinboks.

Hadde en del klikk, da jeg skjøt med CCI i kaldt vær. Men etter at jeg gikk over til ammo, fra pistolens hjemland, Fiocci Maxac. Har jeg ikke hatt et eneste klikk.

Jeg har problemer med å skyte gode samlinger med pistolen. Hadde en tendens til å gå litt lavt også. Lurte litt på om det var nødvendig å file litt på forsiktet. Men da jeg lot en av veteranene i klubben skyte med den, og han samlet innenfor en femkroning på 25 meter. Forstod jeg at det ikke var pistolen som trengte justering. Det er heller eieren som trenger mer trening .

Alt i alt en artig pistol, som krever en del av skytteren. Og dette er en av de pistolene jeg har lyst å beholde. :lol:

Link to comment
Share on other sites

He he.. ja den ser litt fin ut egentlig, til tross for Flashmans raljeringer....

Den jeg ble tilatt har en eier som har søkt om en revolver i .22 og om han får den invilget har jeg en m17 som jeg håoper kan ingå i ne eller annen deal her.

 

Skal utover til børselars og se hva som befinner seg der ute i morgen...

Link to comment
Share on other sites

He he.. ja den ser litt fin ut egentlig, til tross for Flashmans raljeringer....

Den jeg ble tilatt har en eier som har søkt om en revolver i .22 og om han får den invilget har jeg en m17 som jeg håoper kan ingå i ne eller annen deal her.

 

Skal utover til børselars og se hva som befinner seg der ute i morgen...

 

Jeg har en X-esse som selges, om alt annet skulle feile...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

for billig humor, ny p22 og bruk remoil dri-lube ol. så blir den ikke spist opp med en gang.. krutt, bly og olje blir slipemiddel som spiser opp sinken. Burde ha gjort det med en gang selv, ette rdet, knapt noe problemer...

 

ligg unna kompensator og annet dill til den, alt suger, red point, laser, dempern osv er på bb gun kvalitet.. dvs. bruk minst mulig penger på den. Eneste som er verd noe er overgang og en bra lyddemper...hvis man har behovet. Problemet er vel da at man skyter enda mere, og sliter fortere.

 

.Min klikker iallefall mindre enn mk2`n jeg hadde en gang. Aldri et problem med mini mags, 200 skutt uten en feil. cci standard er vel enn feil per 50 ca. Tør ikke skyte stingere i den lenger, men med dem ble det nesten som å skyte 9mm... morro, men ikke å anbefale selv om walther påstår at det er ok ,og har testet den til å holde 30.000 stingere....

 

Men den varer neppe evig uten å skife deler, men det kommer ann på mengde skyting og, jeg fyrte av 1000 skudd på 2 første mndr, etterpå nå går det vel 50-100 skudd i mndn. Og har du en ruger fra før av, så hvorfor ikke bare få deg en p22 du og ....

 

 

Men har du mye penger og gidder å brukedet på .22 annet enn noe for seriøs blink skyting, er en ppk 22lr eller berretta cheetah eller neos i .22 bra valg.

 

sig mosquito blir ikke like slitt som walther til tross for samme materialer, men er enda mere problematisk funksjon og ammo messig, kjøp heller p22 enn den.

 

Jeg bruker penga mine på grovere kaliber, da jeg aldri har hatt sansen eller interressen for fin pistol blinkskyting uansett.

 

Bottom line, p22 er søppel, men meget underholdene i forhold til prisen. Angrer fortsatt ikke på valg av den som tilskudd til glock `n og DE.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ps. var .22lr sett til glock useless? Siden du har solgt det?

 

Nei nei

Langt i fra

Jeg fikk det for meg at jeg trengte en 1911 i .22 i stedetfor... (jeg har av og til underlige griller i hodet, kompisen min sier desuten at jeg bør slutte å høre på stemmene.. :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

 

 

Du får .22 konversjon til kimber 1911 r, men det blir vel litt i dyreste laget

 

Jeg eier en Kimber i .22 jeg.... men den sitter fast i Texas :(

Så derfor denne til overs søknaden. Mulig jeg rett og slett går for et konverteringsett til cz...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Som en motvekt til Everts link kan jeg tilby et dårlig mobil-bilde av en kjedelig gammel 75b med Kadet-kit og en av disse alt for tunge AU-demperne i trist grå fosfat-finish:

 

normal_mobil_145.jpg

 

Nuh... jeg vil kalle det langt i fra kjedelig jeg da...

 

noen som har et billig kadett kitt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vel...

Da er det gjort

Og jeg har av alle ting endt opp med en Beretta m74 (ja, Søtti fire...)

Skal bli spennende å se hva som blir av den.

for å beholde jernet i original konfigurasjon må jeg søke om ekstra løp til demper og kortere grep (type 71 om noen har...) Men jeg tror dette kan bli bra

 

Jeg åpner forøvrig for aktiv mobbing av meg en stund, med bakgrunn av min tidligere hetsing av beretta... 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...