Jump to content

NM feltpistol 2017


LabRat

Recommended Posts

NSF har ikke klart å finne NM-arrangør verken til felt, bane eller luft i 2017.

De eneste NM som er klar, er Spesialfelt og PPC.

 

Dette ble drøftet inngående på fagkomitekonferansen i november (se skyting.no). Undertegnede tillot seg å foreslå høyere startkontingent for å gjøre arrangementet mer økonomisk fristende. Forslaget ble blankt avvist. Når vi ikke er villige til å betale for oss, får vi heller ingen arrangører. Synd.

Link to comment
Share on other sites

 

Når vi ikke er villige til å betale for oss, får vi heller ingen arrangører. Synd.

 

Kanskje de som har hatt NM de siste årene kan komme med noen tall på hvor mye de satt igjen med, etter et felt NM :D

 

Vet det sitter langt inne å komme med de talla, men det kan jo hende at noen syntes det var godt betalt og kunne tenke seg å ta den jobben :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fra skytternytt:

 

"Evaluering av årets NM på Ørlandet var neste

tema, og Bjørn Harald Vik fra Ørland PK innledet

med å fortelle om hvorfor de tok på seg dette

arrangementet, og foruten at klubben er 60 år, og

ønsket å gjøre noe nytt, skulle dette bidra til å

finansiere nye innendørsbane.

Vi fikk så en gjennomgang av økonomien og

finansieringen som resulterte i et overskudd på ca.

kr 250.000,-. Budsjettet var lagt opp til det dob-

belte i overskudd."

Link to comment
Share on other sites

 

Når vi ikke er villige til å betale for oss, får vi heller ingen arrangører. Synd.

 

Kanskje de som har hatt NM de siste årene kan komme med noen tall på hvor mye de satt igjen med, etter et felt NM :D

 

Vet det sitter langt inne å komme med de talla, men det kan jo hende at noen syntes det var godt betalt og kunne tenke seg å ta den jobben :wink:

 

Det ble villig fortalt om det også på fagkomitekonferansen.

 

Kanskje det som et alternativ kan arrangeres f. eks kun NM i 1MR. Da kan en klare det på en helg, og det er lettere å få med folk.

 

F/G er jo mer banevåpen i felt og burde kanskje begrenses til bane-NM?

Link to comment
Share on other sites

Tall kan dere få. Etter hukommelsen men skal være ganske nært :winke1:

 

NM Felt på Mysen 2008: Netto ca 200 000,- Leide inn hjelp på 6 hold som vi betalte kr 15 000,- pr hold til andre klubber.

 

NM Bane 25-50 meter 2010: Netto ca 130 000,-

 

NM Felt-Spesialfelt 1011: Netto ca 265 000,- Leide inn klubber som fikk 20 000,- pr. hold de hadde ansvar for, pluss hjelp

på kjøkken og litt hjelp i forkant av NM. Til sammen 205 000,-

 

NM luft 2015 og 2016: NM luft er verre å tjene penger på, men med litt jobbing med lokale sponsorer, og litt støtte fra kommunen i form av veldig billig hall-leie gikk vi så vidt i pluss :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Referat er verre. Har jo vært ønske om en "arrangørhåndbok" men det er ikke lett. Finnes lissom ingen facit her..

 

Det enkleste er å ta kontakt med de som har arrangert gode NM`r før og få svar på det du lurer på og samarbeide litt underveis. Og gjerne ta en tur på NM før dere arrangerer selv og spørre om å få være med å lære litt..

 

Før vårt første NM var jeg å fulgte med Kjetil Bromark på deres NM og lærte masse, pluss at jeg ringte Kjetil og fikk gode svar når det var noe..

 

Det største problemet er å få på plass nok ansvarsbevisste folk..

 

Og et tips til slutt: Ha EN, og bare EN NM-sjef....... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Hei, kan det være en idè å dele opp NM i FG og RM for å gjøre det lettere for en arrangør å avvikle dette? Ved å splitte det opp kan hver av disse avvikles på en lang helg. F.eks at arrangøren sammen med FK pistol skyter på fredag og de øvrige på lørdag og søndag.

Skulle tro at det kan være lettere for en klubb/evt. flere å ta på seg ett slikt arrangement på forholdsvis kort tid. :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Nei, absolutt ikke. Jeg bare søker alternativer for å forkorte det hele slik at vi kanskje kan få en arrangør.

 

Men når det er sagt, kan jeg fortelle at under siste NM på Ørlandet hadde jeg ansvaret for en standplass. Der opplevde jeg tre sikre tilfeller der NM var skytterens aller første stevne. Det synes jeg ikke er ok. Noen burde lært disse skytterne grunnleggende regler før de kom på NM. Det var derfor jeg foreslo grensen på C som de aller fleste klarer etter et år.

Link to comment
Share on other sites

Du har folk som er horrible, og forblir horrible, du har folk som er gode fra første gang de tar i en pang og oppfører seg, dessverre vil C fjerne NM muligheter første året for de som jevnt over vinner D og gjerne er gode/flinke/sikre. Litt pussig er det dog at folk skyter NM som første stevne ever, da har klubben og apparatet bomma ganske hardt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Det synes jeg ikke er ok. Noen burde lært disse skytterne grunnleggende regler før de kom på NM. Det var derfor jeg foreslo grensen på C som de aller fleste klarer etter et år.

 

 

Dette gjelder ikke bare NM, men aproberte stevner generelt :!:

 

C krav for å delta på et NM er helt ok, klarer ikke, noen ganske få, å vente ett år på en NM-deltakelse, så er det vel ok :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...