Jump to content

NAIS - grov


runev78

Recommended Posts

Glock 34, ikke fordi det er ideelt, for det er det langt derifra, men fordi jeg elsker å se rørtang-gjengen rynke på nesa over at noen stiller med "tupperware-pistoler" i en sånn sammenheng!....

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Hva slags rørtenger kan skyte i NAIS Grov? Interessert så jeg kan kjøpe en for det kjenner ikke jeg til.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags rørtenger kan skyte i NAIS Grov? Interessert så jeg kan kjøpe en for det kjenner ikke jeg til.

 

Det nærmeste man kommer er nok Hämmerli P240 (med med ergonomisk grep) i 38 wadcutter. HH har et par slike liggende.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags rørtenger kan skyte i NAIS Grov? Interessert så jeg kan kjøpe en for det kjenner ikke jeg til.

 

Oi oi oi.... Pass på lakkskoene nå da... Står det noenplass at det er lov å skyte med. 32 rørtenger i posten min? Nei.. Men jeg refererer til "rørtang-gjengen"... Må dere lese før dere begynner å bli nesevise på morran... :mrgreen:

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hva slags rørtenger kan skyte i NAIS Grov? Interessert så jeg kan kjøpe en for det kjenner ikke jeg til.

 

Det nærmeste man kommer er nok Hämmerli P240 (med med ergonomisk grep) i 38 wadcutter. HH har et par slike liggende.

Hmm. Å kalle en P240 en rørtang synes jeg personlig blir å strekke den litt langt.

http://img00.deviantart.net/af70/i/2014 ... 76bi5u.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hva slags rørtenger kan skyte i NAIS Grov? Interessert så jeg kan kjøpe en for det kjenner ikke jeg til.

 

Oi oi oi.... Pass på lakkskoene nå da... Står det noenplass at det er lov å skyte med. 32 rørtenger i posten min? Nei.. Men jeg refererer til "rørtang-gjengen"... Må dere lese før dere begynner å bli nesevise på morran... :mrgreen:

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Ro ro til fiskeskjær....

Temaet for tråden var NAIS Grov så den forklaringen var i beste fall syltynn :D

Men uansett, artig at folk skyter Glock. Hvertfall hvis de kan skyte Glock.

Link to comment
Share on other sites

Halloooooo... Jeg bor på fiskesjær.... Og vi har bro ut her nå... ! :P

 

Kommentaren tjente sin hensikt iallefall.... :D

 

Glock er knallmorro... Med dog et tjenestevåpen med dertil handikap... Men for min del er skyting, avslappende og morro... Sålenge det smeller hver gang, og det innimellom blir noen hull i skiva... Ja da er den dagen.også reddet....(om rørtang-gjengen skuler, eller smiler, er meg knekkende likegyldig...) 8-)

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kognitiv dissonans: han sier det er likegyldig hva "rørtanggjengen" mener, men samtidig "elsker å se rørtang-gjengen rynke på nesa over at noen stiller med "tupperware-pistoler" i en sånn sammenheng!"

 

Så han både elsker å fremkalle en reaksjon, og gir blanke i om han får noen, på en gang.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bruke fremmedord når du har en rekke relative, adekvate substitutt til hjelp... :P

jeg skyter i en klubb der tupperware-pistoler ikke er "anerkjent", det må være pardini, gsp, benelli, feinwerkbau eller lignende, skal det liksom være noe... Og når de rynker på nesa pga jeg "opptar" en plass med glocken... Da koser jeg meg....over at det går ann å være så sneversynt...

 

Når det er sagt, om de vil prøve en g34, er de hjertelig velkommen til det, om de i utgangspunktet smiler eller skuler... De fleste har dog et smil om munnen når de har tømt et mag eller to.... Og det, er god nok grunn for meg til å gå på skytebanen...

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Må jo nesten poengtere at ditt klare syn på "rørtenger" da er akkurat like snevert som deres syn på din Glock.

 

Synes litt synd på deg hvis miljøet i din klubb er som du beskriver. Jeg er medlem av 2 pistolklubber, og i begge skyter folk Pardini, Benelli, Glock, Sig etc. i alle prisklasser.

Har aldri hørt eller sett noen få andre tilbakemeldinger enn positive. Her verdsettes miljøet og innsats, og ikke våpenet.

 

Vil faktisk utvide dette til å gjelde skytekretsen her også, og nabokretsene.

Aldri har jeg sett et skråblikk eller hørt en negativ kommentar om noe våpen.

 

Hadde vært interessant å høre hvilken klubb og krets du skyter i.

Link to comment
Share on other sites

Hvor får du det fra at jeg har et snevert syn på "rørtenger"?

Du ilegger meg tydelig meninger og egenskaper av egen fri fantasi...

Gutta som kun skyter NAIS, standard VM /DM med rene konkurranse våpen, all ære til de, for å ha funnet det de liker og vil bruke sine hardt tjente penger på, vi er ikke på samme lest, og pr nå, er for meg ren 25m presisjonskyting ikke interessefelt, men en treningsarena...

 

Vil nå legge "vår" diskusjon død, og beklage overfor TS, for å spore av og ødelegge tråden, jeg blir ikke fornærmet om den redigeres.

 

Vi har alle en gren innenfor samme interessefelt... For min del, Felt, og praktisk/dynamisk.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ikke visst du har våpen til militærfelt, eller revolverfelt, så er disse våpen tillatt, og det er også disse våpen som dem fleste benytter i NAIS grov. Da faller også ervervsgrunnlaget bort.

 

8.29 NAIS

8.29.1 VÅPENGRUPPER

Fin, felles øvelse som kan skytes med finpistol eller grovpistol

begrenset til og med kal. .32. Pistol eller revolver. Avtrekksvekt 1000

gram.

Grov, fra og med 9 mm og oppover. Pistol eller revolver. Magnum

ikke tillatt. Avtrekksvekt 1360 gram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...