Jump to content

Noen som skyter på Oslo Skytesenter/SOS?


AndreasB86

Recommended Posts

Hihi, med fare for å banne litt i kirken utifra tidligere tråder jeg har lest her inne...

 

Noen som skyter på SOS?

Begynte å skyte der for en bitteliten stund siden (Hadde 5. gangen på banen idag), men merker at det er en liten smule kjipt da det ikke er tidenes største fokus på konkurranse der..

 

Heldigvis OG dessverre... (For mye av den ene uten den andre vil jeg tro også blir kjedelig)

 

Til alle som vil krangle( Ja, jeg vet det er dyrere enn mange andre klubber.. Ja, jeg vet enkelte ser på de som pistoleierfabrikk.. JA, jeg vet de driver en kommersiell bedrift.. NEI, du får ikke krangle om hvorfor du evnt ikke liker de..)

Kort fortalt: With all due respect: Hold kjeft med mindre du har noe smart å komme med.. Takk på forhånd :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Å høre om det er andre som skyter der, som man muligens kan si hei til :)

Hva er du ute etter med den kommentaren? Er det ikke lov å høre om noen andre skyter på samme sted som en selv?!?

 

I tillegg hadde det jo vært kjekt å finne ut om det var noen som hadde drevet med pistolskyting en stund som kanskje hadde noen tips til å bli bedre..

 

Utifra det jeg har lest tror jeg at jeg er ganske glad at jeg ikke valgte en klubb som var "nazi-konkurranse-skyttere" hvor eneste "rette" måten å skyte på er 5 skudd og standplassleder som skal bestemme når man skal skyte..

 

Vel, det er jo din mening, noe du helt klart er berettiget til å ha. Jeg synes det er helt OK å betale 70,- for å kunne stå innendørs på oppvarmet sted, med elektronisk skivetrekk der jeg slipper skyte samtidig som alle andre, hvor jeg også slipper å måtte vente med at alle andre er ferdig før jeg kan sjekke skiva mi..

 

For meg koster det 70 + 150 + skivemateriell + ammo..

Når det gjelder skiver har jeg nettopp bestilt 250stk fra Krüger i Tyskland, og havner utifra det jeg har beregnet på rett under 5 kroner skiva.

Link to comment
Share on other sites

Da har du på de siste 5gangene betalt nesten to ganger årskontingenten i min klubb.... Der betaler vi for Ammo. I kontingenten er det Gratis bane, blinkmateriell, og lån av våpen... Inne og utebanen, skyter alle caliber inne, utenom magnum... Bare sånn... Fordi vi har det greit.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Som alle vet er det viktig at skyting er billig; dermed står det folk i dryppsteinsgrotter i blytåke og skyter i by og bygd....

 

Hadde ikke stusset et sekund på å benytte et kommersiellt tilbud, fritt for dugnadsmas og småkonger, om tilbudet var moderne anlegg med lys og luft og ventilasjon og tilgjengelg når det passet meg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente akkurat det jeg spurte om; jeg trengte å vite hva du egentlig spurte etter. Ingen grunn til å gå i forsvarsmodus.

 

Det er opp til enhver hva man verdsetter. Min opplevelse har vært at det sosiale er betydelig mer på plass i tradisjonelle klubber enn hva man får på Oslo Skytesenter. Jeg opplever takhøyden i samtlige klubber jeg har skutt som betydelig høyere enn hva du synes å ha opplevd (ref. din kommentar om "nazi-konkurranse-skyttere"), og temperatur har heller aldri vært en utfordring for meg.

 

For all del; skivetrekk er gromme greier det. Jeg foretrekker allikevel ordinære skiver, der man går frem og lapper, nettopp på grunn av det sosiale. På Oslo Skytesenter har min erfaring vært at folk er der for å skyte, ikke for å være sosiale, og jeg har opplevd personalet som betydelig mer imøtekommende enn andre skyttere.

 

Hva angår kostnadsaspektet, betaler jeg mindre for medlemskap og all skyting jeg gjør i to klubber enn jeg ville gjort med medlemskap og klippekort ved OSS. For meg er ikke økningen i fleksibilitet verd kostnaden; jeg kan skyte fire dager i uka i de klubbene jeg er medlem i, og der er det sosiale også på plass.

Link to comment
Share on other sites

Da har du på de siste 5gangene betalt nesten to ganger årskontingenten i min klubb.... Der betaler vi for Ammo. I kontingenten er det Gratis bane, blinkmateriell, og lån av våpen... Inne og utebanen, skyter alle caliber inne, utenom magnum... Bare sånn... Fordi vi har det greit.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Javel? Hva er poenget ditt med dette? Vennligst les mitt første innlegg.

For å være helt ærlig er det totalt irrelevant hva du betaler... Kunne ikke brydd meg mindre.

 

Har dere elektronisk skivetrekk? Eller må du vente til alle er ferdige med å skyte?

Kan du skyte i ditt eget tempo?

 

Hva var egentlig poenget med ditt innlegg når du HELT klart ikke skyter der?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Som alle vet er det viktig at skyting er billig; dermed står det folk i dryppsteinsgrotter i blytåke og skyter i by og bygd....

 

Hadde ikke stusset et sekund på å benytte et kommersiellt tilbud, fritt for dugnadsmas og småkonger, om tilbudet var moderne anlegg med lys og luft og ventilasjon og tilgjengelg når det passet meg!

Jeg mener å ha hørt om et slikt tilbud :P hehe..

Man får det man betaler for...

 

Har også hørt om småkonger som står med våpen til titallstusen, skyter ammo for tusenlapper, men om kontingenten skal økes 100kr i året, ikke faen...

 

Jeg mente akkurat det jeg spurte om; jeg trengte å vite hva du egentlig spurte etter. Ingen grunn til å gå i forsvarsmodus.

 

Det er opp til enhver hva man verdsetter. Min opplevelse har vært at det sosiale er betydelig mer på plass i tradisjonelle klubber enn hva man får på Oslo Skytesenter. Jeg opplever takhøyden i samtlige klubber jeg har skutt som betydelig høyere enn hva du synes å ha opplevd (ref. din kommentar om "nazi-konkurranse-skyttere"), og temperatur har heller aldri vært en utfordring for meg.

 

For all del; skivetrekk er gromme greier det. Jeg foretrekker allikevel ordinære skiver, der man går frem og lapper, nettopp på grunn av det sosiale. På Oslo Skytesenter har min erfaring vært at folk er der for å skyte, ikke for å være sosiale, og jeg har opplevd personalet som betydelig mer imøtekommende enn andre skyttere.

 

Hva angår kostnadsaspektet, betaler jeg mindre for medlemskap og all skyting jeg gjør i to klubber enn jeg ville gjort med medlemskap og klippekort ved OSS. For meg er ikke økningen i fleksibilitet verd kostnaden; jeg kan skyte fire dager i uka i de klubbene jeg er medlem i, og der er det sosiale også på plass.

 

Nja, det virket som du spurte for å kverrulere.. :(

 

Utifra det jeg har lest på kammeret virker det til å være nok av "Skyting er kun for konkurranse og sånn skal det være".

Jeg bruker da tradisjonelle skiver (issf 25m pistol) og lapper.. ? Jeg behøver bare ikke vente til alle andre er ferdig med å skyte..

Det er sikkert veldig fint i konkurranser, men ikke ellers.. (min mening)

 

Selvfølgelig er man der for å skyte? Er ikke det hele poenget med å dra på en SKYTEbane? Det blir nå ihvertfall ikke mer sosialt om folk ikke prøver..

De jeg har gått bort og snakket til har i min erfaring vært mer enn glade for å prate pistol.. Prøve våpenet deres har jeg fått lov til av et par å..

 

Var en med en ganske nice Ruger 22/45 Lite med modifisert avtrekk.. Skulle ikke mye press til før den gikk av! (Noe jeg syntes var helt konge)

Har ennå til overs å møte på en person som er avvisende og helt "Jeg skal skyte, ha deg vekk"..

 

Skyter du virkelig så lite at medlemskap + ammo + skiver havner under det du hadde betalt i SOS? Det betviler jeg egentlig bittelitt..

Ammopriser kommer vi oss dessverre ikke unna.

 

Hva slags skivetrekk benytter de klubbene? Regner med at de er åpne 1500-2100 man-fre samt på dagen lørdag og søndag?

Vi er alle forskjellige.. Jeg velger å betale for det jeg anser som kvalitet i retur..

Link to comment
Share on other sites

Makan til arrogant tone det er på deg, Andreas? Du prøver ikke akkurat å få venner på forumet her med måten du skriver på.

 

Nazi-konkurranse-skyttere, makan...Tror ikke du har vært på en seriøs skytterklubb enda jeg. Beskrivelsene dine stemmer ikke med noen de klubbene jeg har skutt hos.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager så meget om du tok deg nær av det :)

Poenget er at jeg ikke trenger noen preken fra de høye herrer som har meninger om både det ene og det andre om hvordan de mener ting skal være.

 

Typisk "Det der er ikke konkurransevåpen" "Det der er ubrukelig som konkurransevåpen" "KUN 5 skudd i magasin, siden det er det som er regelen i konkurranse"..

Altså folk som er så STUCK UP med konkurranse-tenkingen sin at det går utover andre..

Det fine med OSS/SOS er at jeg kan ha 1 eller 10 skudd i magasinet.. Jeg kan skyte akkurat hvordan jeg vil (Noe som ofte blir til serier av 5.. )

 

Om du anser det som arrogant så er det din fulle rett.

Det finnes andre ting her i verden enn konkurranse, og ikke alle er like hyperdilla på hardcore konkurranse.. Det må de bare godta..

 

Ha en fin kveld, regner med at du utifra hva du skriver ikke har noen grunn til å fortsette å svare i dette innlegget.

Link to comment
Share on other sites

Som alle vet er det viktig at skyting er billig; dermed står det folk i dryppsteinsgrotter i blytåke og skyter i by og bygd....

 

Hadde ikke stusset et sekund på å benytte et kommersiellt tilbud, fritt for dugnadsmas og småkonger, om tilbudet var moderne anlegg med lys og luft og ventilasjon og tilgjengelg når det passet meg!

Nettopp.. Men det er forskjell på å betale sin skjerv, og ran....

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

jeg brukte OSS i ny og ne (før jeg fikk egen nøkkel til klubben) når nyinnkjøpte våpen skulle testes, eller noen i vennekretsen ville prøve!

Fordelene er jo at det er åpent hele uka, sånn at man kan skyte når det passer, og at det er skivetrekk osv...

 

Grunnen til at jeg ikke skyter der mer er prisen! (og at jeg nå har nøkkel til lokal klubb da)

 

 

Baneleie lik 1/3 av årskontigenten i klubben...

Link to comment
Share on other sites

Det sier vel seg selv at OSS kanskje ikke er stedet hvor de med størst ambisjoner og de klareste fremtidsplanene treffes. De søker oftere til steder hvor likesinnede befinner seg. Selve "imaget" til OSS gir meg ikke noe inntrykk av at de prøver å skape NM-vinnere.

 

Her hvor jeg bor er det to klubber, den ene hvor de mer ambisiøse samles, den andre for de som skyter mest for moro. Den første er likevel ikke noen form for NSDAP-fraksjon hva angår innstilling mot nye skyttere..

Link to comment
Share on other sites

AndreasB86 : Oslo Skytesenter har fått en ny ansatt. I mine øyne en av Norges beste dynamiske skyttere. Søk opp Even på senteret og du vil få all den hjelp og bistand du trenger for å utvikle deg innen pistolskyting, og du vil få innfallsvinkler mot konkurranser.

Link to comment
Share on other sites

AndreasB86 : Oslo Skytesenter har fått en ny ansatt. I mine øyne en av Norges beste dynamiske skyttere. Søk opp Even på senteret og du vil få all den hjelp og bistand du trenger for å utvikle deg innen pistolskyting, og du vil få innfallsvinkler mot konkurranser.

Mot en timepris som får årskontigenten til å se ut som småpenger tenker jeg...

Link to comment
Share on other sites

Baneleie lik 1/3 av årskontigenten i klubben...

Så kontigenten din er 210,- i året?

Ikke rart folk må møte opp på dugnad osv...

Ingen av mine klubber *krever* at jeg stiller til dugnad. Jeg *velger* å stille. Jeg er oppmann i den ene av dem, og har tatt mål av meg til å bli det i den andre og. Jeg stiller på dugnader og hjelper til fordi jeg vil, og fordi det, for meg, er en del av det å delta i det fellesskapet en ideelt drevet idrettsforening er. Jeg sparer betydelige summer på den holdningen, og blir kjent med en haug med trivelige folk i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig; i mine klubber er det en god del baneskyttere på høyt nivå. Disse skyter enten ett eller fem skudd per serie. De har derimot ingenting mot at jeg skyter det antall skudd jeg selv måtte ønske. Dersom jeg virkelig stresser, kan jeg få avgårde femti skudd på den tiden en av dem får avgårde fem, uten at det er om å gjøre for meg å skyte så mange skudd som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Baneleie lik 1/3 av årskontigenten i klubben...

Så kontigenten din er 210,- i året?

Ikke rart folk må møte opp på dugnad osv...

 

 

neida den er ikke det, men jeg er ikke medlem i oslo pistolklubb (eller hvem det er som er tilknyttet oss) så jeg må pent ut med rundt 200kr gangen, pluss skivematriell og lapper så er vi i allefall i nærheten av 1/3, kanskje 1/4del er mer riktig!!

 

 

 

men OSS er et fint tilbud, akkurat som leirduebanen på Løvenskiold, åpen "hele tiden" skyt når det passer.....

Og jeg er ikke IDIOT (selv om den arrogante tonen din kanskje antyder at du mener alle andre enn deg selv er idiot) så jeg skjønner at de må tjene penger for å kunne ha folk ansatt.

 

jeg betaler gladelig 2-300kr for å skyte innendørs jeg når jeg ikke har andre alternativer, men når jeg besitter nøkkel til mer eller mindre de samme fasilitetene og jeg der skyter gratis så er det liten vits å kjøre 5mil for å skyte der.....

Link to comment
Share on other sites

Her ble det raskt krangel gitt.

 

Jeg skyter der et par-tre ganger i måneden fordi jeg

1. ikke har bil

2. bor langs Grorudbanen

 

For meg er det bare en tur med T-banen og 5 min gange så er jeg der.

 

Har ikke giddet sammenligne priser med andre klubber men uten bil betyr en tur på Løvenskioldbanen ca. 200-300 kr i taksi. Hver vei. Så dit drar jeg bare på stevner.

Uansett er den store utgiften med skyting ammo, ikke medlemskap eller eventuell baneavgift.

 

Har vært på Ekeberg og skutt innendørs og der må jeg ta diverse busser for å komme fram. Der er det flotte elektroniske skiver men det er kun tillatt med .22 og .32 såvidt jeg vet. Og igjen, reiseveien gjør dørstokk-mila lang. Lettere å pakke bagen og hoppe på banen spontant enn å måtte planlegge buss til buss med overganger og hjemreise ikke senere enn da pga. busstider, etc. etc.

 

Jeg snakker gjerne med andre på OSS-banen og har enda ikke møtt noen som ikke var hyggelige å ta en prat med, men når jeg har fullt fokus på egen skyting er jeg ikke spesielt sosial og jeg prøver å ikke forstyrre andre som fokuserer på samme måte.

 

Ja, man er mer sosial når man skyter sammen og lapper sammen men igjen, det er mer press på å ikke være sist ferdig om alle andre står å venter på deg.

I min erfaring er opplevelsen helt avhengig av hva man forventer og er ute etter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at du er medlem i en klubb feks "STOR-OSLO SKYTEKLUBB" i tillegg - da man må være medlem av en godkjent klubb med tilknyting til ett forbund for å kunne inneha våpen. Og prisen du nevner syns jeg er dyrt - hos oss har vi organisert trening 2 kvelder pr uke med gratis utlån av våpen - i tillegg er banen åpen hele året på kveldstid pluss helger - og det hele for kr 850.- hvoraf 375.- går til Norges Skytterforbund - noe jeg også regner med du selv også betaler via ditt medlemskap i en eller annen klubb så sant de er organisert innen NSF og NIF.

 

En ting som du må tenke på er dette - våpen er behovs prøvd - det betyr at du skal ha ett behov, enten det være seg rekreasjon, mosjon eller konkurranse - den første tilsier at man kan pr i dag eie inntil 4 våpen - men så fort du kommer over i de andre må du faktisk ut å konkurrere for å kunne inneha flere våpen, og det er her det blir interresant - for hvordan skal du som skytter - som har stått alene på banen å lært deg alt annet enn "normen" der ute komme deg ut av skapet og ut sammen med disse Nazi skytterne ?

 

Du slenger ut en del påstander - men samtidig vil du ikke ha svar ? Er det for noe idioti ?

 

Det er helt ok for meg at det finnes firmaer som lever av de som ikke gidder å bidra til at idretten vår faktisk overlever og at vi kan få lov til å drive med den sporten vi faktisk har som en hobby og eller livsstil - men jeg har til dags dato ikke sett at disse bidrar med noe som helst utover at de skal tjene penger til seg selv - dugnad er vel ett ukjent ord i de kretser!

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Trist å se at det slenges ukesord og stygge beskrivelser:-) TS kunne sikker droppet et par av de slev også men en å ikke følge opp selv...

 

 

Om det å betale det det koster; den berømte norske dugnadsånden er på dødsleiet; sånn er det bare. VELDIG synd. Det går en stund at de vanlige 5% av medlemene holder ting i orden men før eller siden går de lei.

Da er det bedre at klubbene tar seg skikkelig betalt og har økonomi til å få ting gjort enn at medlemskapet er billig. Det er noe veldig trist over årsmøter hvor 50kr i kontingentøkning blir stemt ned mens halvparten av de framøtte drikker brus fra bensinstasjonen til 33kr flaska...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Trist å se at det slenges ukesord og stygge beskrivelser:-) TS kunne sikker droppet et par av de slev også men en å ikke følge opp selv...

 

 

Om det å betale det det koster; den berømte norske dugnadsånden er på dødsleiet; sånn er det bare. VELDIG synd. Det går en stund at de vanlige 5% av medlemene holder ting i orden men før eller siden går de lei.

Da er det bedre at klubbene tar seg skikkelig betalt og har økonomi til å få ting gjort enn at medlemskapet er billig. Det er noe veldig trist over årsmøter hvor 50kr i kontingentøkning blir stemt ned mens halvparten av de framøtte drikker brus fra bensinstasjonen til 33kr flaska...

 

Hei Chiefen..

Beklager det, men slike mennesker finnes overalt.. "Det finnes kun en riktig måte å gjøre dette på"..

Med all pepperen SOS/OSS har fått i diverse tråder er det helt klart at folk mener at skyting kun skal gjøres på en måte..

 

Jeg møter ikke opp på dugnad i borettslaget.. Mener vi fint kan betale noen for å gjøre det.. Om det så betyr at fellesutgiftene blir litt dyrere..

 

Jeg skjønner det ikke jeg, må vel være fint for klubben å ha penger på bok? Hvorfor ha så lite på bok at man må ha dugnad??

Mens folk står og skyter med våpen til 15-30 000, og skyter opp ammunisjon for tusenlapper, så klager de over en liten økning av kontigent, og gjerne melder seg ut om det blir vedtatt..

2500 i året er ikke mye i kontigent! Det er "bare" ca 209 kroner i mnd.. Det er ikke en tur på Peppes engang! Allikevel klager folk.. Vi har det for godt...

 

Når det gjelder medlemskapet mitt i klubber, betaler jeg gjerne litt over butikkpris.. Det dumme med SOS/OSS er at man kjøper ammo av butikken, ikke klubben..

Forøvrig, er jeg den eneste som ikke finner SOS i brreg? SOS og OSS er vel samme juridiske enhet?

 

Hvordan er det med skyte kino der på OSS banen, er det kaliber begrensning der eller kan en bruke det meste av egne rifler der ?

Vet ikke, men de åpner jo snart ny riflebane på... 98 meter eller noe.. Husker ikke helt..

De venter bare på godkjenning av politiet. (Som de fleste vet ikke er de raskeste)..

 

Tror skytekinoen er svindyr...

Link to comment
Share on other sites

Dette er litt pussig. De trenger det strengt tatt ikke. Men har de inntjening på tror det er/ var 150.000kr i løpet av et år kommer mva loven inn i bildet.

 

Grunnen til at de har org nr og må registrere seg i enhetsregisteret er fordi bankene krever org nr for å opprette kontonr. Dette ble innstrammet når den nye hvitvaskingsloven ble vedtatt for et par år siden.

 

Tror også at de må ha org nr for å få registrering på Grasrotandelen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er fishy.. jegerklubben jeg er med i er i brreg.

Oslo Pistolklubb er i brreg. ( https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.js ... =984593678 )

 

SOS, ikke et eneste spor av å være registrert i brreg...

Jeg tror SOS og OSS er samme enhet.. (Ikke at det stopper meg å skyte der, det stopper meg kun å sponse klubben/butikken med ei krone mer enn jeg absolutt må..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor må de det? Det er ingenting på SOS' sider som tilsier at de er hverken eiet eller drevet av OSS; de spesifiserer at de har en langsiktig avtale med OSS; men jeg finner ingenting som indikerer at det er noe utover det.

Fordi absolutt alt peker på at de er samme enhet..

 

http://www.proff.no/selskap/stor-oslo-s ... /Z0I3KUOL/

Nå er det engang slik at det org.nummeret tilhører OSS; ikke SOS.

 

For all del; de kan godt være samme enhet. Da ville det vært ryddigere å opplyse om det, enn å ikke opplyse om noe som helst. Jeg er usikker på om det har noen praktisk betydning i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingenting i veien for å ha med seg egen ammunisjon på OSS, så du har en betydelig feil i tallgrunnlaget ditt her.

Nå begynte jeg å lure :mrgreen: Hadde vert veldig rart om du MÅTTE kjøpe ammo der.

 

Jeg forstår veldig godt at folk bruker Oslo skytesenter, hadde jeg bodd i nærheten og hatt penger til det så ville jeg også gjort det.

Høres veldig digg ut å kunne skyte i sitt eget tempo, fort og sakte uten å måtte vente på at alle andre skal skyte seg ferdig, eventuelt føle på presset at du merker alle venter på at man skal bli ferdig.

Har aldri vert der selv men må nok ta turen bort dit en gang for å se hvordan det er der.

 

Nå har ikke jeg vert der selv men regner med at det er en selvfølge at det blir mye mindre sosialt da man drar dit for å skyte (som de fleste gjør alle steder), men at man er i sin luke hele tiden. Men for al del det går å være sosial der også.

 

Edit: Mye snakk om hvor mye mer det koster der, men har man ikke bil å ikke vil bruke hele dagen på å sitte på buss til andre skyteklubber, så kan det hende det fort koster mer med evt taxi tur/retur hver gang. Det finnes løsninger å komme opp også, samkjøring osv. Men da blir man avhengig av andre for å kunne skyte selv, å da må man også evt ha medlemskap på begge skyteklubber for å kunne skyte på Oslo skytesenter de gangene man ikke kommer seg til den andre skyteklubben.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er ingenting i veien for å ha med seg egen ammunisjon på OSS, så du har en betydelig feil i tallgrunnlaget ditt her.

 

Rettet opp!

 

Personlig har jeg ikke noe mot en seriøs kommersiell aktør som kan tilby bane til utøvere innenfor konkurranseskyting.

Jeg skriver konkurranseskyttere, fordi det er derfor vi har fått fått tillatelse til å erverve håndvåpnene. Det betyr jo ikke at man må være "hardcore" skytter.

 

Når det gjelder kostnaden av å skyte på OSS/SOS, så vil den være betydelig høyere for meg enn i skytterklubben min.

 

 

Tar utgangspunkt tredve ganger pr år (skyter mindre på vinteren).

 

Kostnad skyte OSS/SOS pr år:

Medlemskap pr år (Basic): 2180 kr

Baneleie/Deltakelse/materiell/etc: 250 kr pr gang (basert på beløp nevnt i tråden over)

 

Totalt: 9680 kr i året

 

Kostnad mitt skytterlag (utendørs og gode fasiliteter)

Medlemskap pr år: 1150 kr

Baneleie/Deltakelse/materiell/etc: 0 kr pr gang

 

Totalt: 1150 kr i året

 

Det er 8500 kr dyrere å benytte lokalene til SOS/OSS sammenlignet med mitt skytterlag.

 

Skyt hvor du vil og ha det gøy, men husk å være en god representant for skyttermiljøet uansett hvor du er :!:

Link to comment
Share on other sites

Kudos for det, Mightymoo. Du har selvfølgelig et poeng, Wubbern. Jeg vil dog anføre at man kommer til to av de tre banene jeg har klubbtilgang på fra Oslo Sentrum ved å bruke en enkelt rute i kollektivtransporten (det være seg enten buss eller tbane).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Når det gjelder kostnaden av å skyte på OSS/SOS, så vil den være betydelig høyere for meg enn i skytterklubben min.

Tar utgangspunkt tredve ganger pr år (skyter mindre på vinteren).

 

Kostnad skyte OSS/SOS pr år:

Medlemskap pr år (Basic): 2180 kr

Baneleie/Deltakelse/materiell/etc: 250 kr pr gang (basert på beløp nevnt i tråden over)

Totalt: 9680 kr i året

 

Kostnad mitt skytterlag (utendørs og gode fasiliteter)

Medlemskap pr år: 1150 kr

Baneleie/Deltakelse/materiell/etc: 0 kr pr gang

Totalt: 1150 kr i året

 

Det er 8500 kr dyrere å benytte lokalene til SOS/OSS sammenlignet med mitt skytterlag.

 

Er enorm regnefeil her. Det koster 70 kr pr gang for medlemmer hvis du kjøper klippekort, hvis du ikke kjøper det koster det 100 kr pr gang. 300 koster det for ikke medlemmer. Medlemskapet får du for 2000 hvis du betaler før året er omme. Så totalt på 30 ganger koster det da 4100 i året 1950 mer enn det koster for deg.

 

For disse 1950 kr kan du være på banen mandag til søndag, skyte så ofte du vil, så fort du vil. I ditt eget tempo. Det er like varmt sommer som vinter så ingen grunn til å skyte mindre om vinteren. Det er ingen dugnad så du slipper dårlig samvittighet om du ikke møter. Personalet er der fra kl 12 hver dag og er ekstremt imøtekommene og behjelpelig.

Link to comment
Share on other sites

For disse 1950 kr kan du være på banen mandag til søndag, skyte så ofte du vil, så fort du vil. I ditt eget tempo.

 

Ikke helt korrekt dette heller. Du kan ikke skyte så ofte du vil, men for ditt regnestykke kan du skyte 30 ganger i året. Har man dette som relativt aktiv hobby bør man skyte ihvertfall 3 ganger i uken. Og det er da regnestykket begynner å gå i oslo skytesenter sin disfavør.

 

Men for all del. Det er flott at det er kommersielle aktører tilstede. Perfekt for dem som vil betale for det eventuelt bor i umiddelbar nærhet. Personlig skyter jeg ikke så mye der pga. kostnaden, men besøker butikken av og til for å handle diverse rekvisita. Og er helt enig i at personalet er hyggelige og behjelpelige.

Link to comment
Share on other sites

 

Er enorm regnefeil her. Det koster 70 kr pr gang for medlemmer hvis du kjøper klippekort, hvis du ikke kjøper det koster det 100 kr pr gang. 300 koster det for ikke medlemmer. Medlemskapet får du for 2000 hvis du betaler før året er omme. Så totalt på 30 ganger koster det da 4100 i året 1950 mer enn det koster for deg.

 

 

Du har også en regnefeil. 4100-1150 er 2950 ikke 1950 i forskjell. Dvs 2,56 ganger så dyrt på Oslo skytesenter. Og som forrige innlegg sier, så blir forskjellen større, jo mer aktiv man er.

 

Men det er klart, for enkelte kan det være ett ok tilbud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...