Jump to content

Fabrikksammo til Ruger GP100


TheEdge

Recommended Posts

Er sent ute med søknaden på revolver i .357mag i forhold til feltsesongen, og bruker ventetiden til å prøve å finne ut hvilke ammo jeg skal kjøpe slik at jeg kan gå rett i feltløypa med noe som fungerer noenlunde. Vet jo at dette er noe individuelt fra våpen til våpen og også fra batch til batch av samme ammo, men om noen har erfaringer med noe som definitivt ikke funker så kan jeg jo i det minste prøve å styre unna den ammoen og heller kjøpe noe folk har gode erfaringer med.

 

Har mer eller mindre bestemt meg for en Ruger GP100 6", skal ha den til revolverfelt og magnum1.

Er foreløpig ikke begynt å lade selv, så må bruke fabrikksammo nå til å begynne med iallefall.

 

Så, er det noen som har tips til ammo i 38.spesial som funker bra til revolverfelt, og grei .357mag som holder faktor i magnum1?

Er vel kanskje ikke ofte man kommer ut for faktormålinger på mindre lokale stevner rundt om, men skal jeg først skyte magnum synest jeg at det skal holde faktor.

 

Er også noe usikker på bly/mantlede/kobberbelagte kuler. Hva bruker man helst i revolver?

 

Takknemlig for tips.

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi har fine wadcuttere i 38 special, ypperlig til feltskyting......når det gjelder Mag1 så tror jeg spørsmålet har vært stillt 100 ganger her inne ;) det er lite trolig at du finner fabrikkammo som holder faktor, eneste muligheten er å kjøpe en revolver å teste forskjellig ammo for å se om noen holder faktor i akkurat din revolver, jeg har ingen revolver som kan bruke fabrikkammo i mag1 :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, får prøve fiocchi sine wadcuttere, takk for tips. Så det er nesten ikke noe vits å kjøpe .357mag ammo, annet enn for hylsenes skyld for senere hjemmelading. Underlig at de lader så slapt fra fabrikk da. Ja har sett noen tråder om dette, og så også en der de hadde kronograffert en del forskjellig ammo i forskjellige revolvere der Fiocchi sin 158gr sjsp så ut til å holde faktor i 6" løp, så får kanskje prøve fiocchi i begge klasser..

Link to comment
Share on other sites

Er akkurat kommet fra banen. Kronograferte 5 stk Magtech .357 Mag 158 gn SJSP-FLAT (kjøpt for ca 1 år siden).

Skutt med en Ruger GP100, 6", cylinder gap 0.006" tilsvarer 0,15 mm. Temp ca 15 gr.

 

Faktor fra 192 til 196. Liten margin javel, men innenfor. Så det kan være at fabrikkammo holder faktor, hvis du ikke har for stort cylinder gap.

 

-dagvt-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...