Jump to content

45 acp & 38 spec


Wizard

Recommended Posts

Hei folkens. Er ny her på kammeret, men sender avsted noen spørsmål med en gang.

Driver med lading av 45 acp og 38 special. Har tidligere alltid brukt VV N 310 til 45 acp med godt resultat. Dette er jo et svært hurtigbrennende krutt, og ser av diverse fora at mange mener dette ikke er egnet i en 45 acp. Det er også lite ladedata på N 310 til dette kaliberet. Har brukt 200 gn SWC med 3,9 gn N 310 bak. Dette har jeg hatt god erfaring med. Vurderer nå å skifte til et noe mer langsomtbrennende krutt for å ha litt mer å gå på trykkmessig ( liker å være på den sikre siden). Har fått anbefalt IMR pb. Har noen her erfaring med dette kruttet? Hva bør en sikker start være?

 

Vurderer å bruke N 310 til 38 spec istedenfor N 320 som jeg tidligere har brukt. Har brukt 150 gn SWC med 3,2 gn N 320. Dette er slappe "koseladninger" med bra presisjon som jeg gjerne vil fortsette med. Vurderer lettere kuler å får vel da litt mer å gå på rent trykkmessig.

Hva anbefales her? Svar mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...