Jump to content

Elektroniske skiver til hjemmebruk. Kun 10m luft


JeGeir

Recommended Posts

Tenkte å invistere i ei elektronisk skive til luftpistolen min... plasert i garsje. Alternativa er så langt som jeg har funnet ut er Megalink, Kongsberg og eventuelt Sius.

Har ingen erfaring selv med elektroniske skiver... nokre med gode innspel? erfaring?

 

Vil helst bruke systemet opp i mot en pc. Ser at megalink og kongsberg har pakker/løysinger for mit formål. Ønsker og å ha "skytelys"(rødt/grønt "klar" lys) for det nye luftpistol programet Standard. Må sikkert bygge på garasjen med ei kasse... 2 meter lang og blinken inn/bak der for å få nåk plass/10m pluss 2 m til skytebenk og meg. Ser at Sius har "vedlikeholdsfrie" skiver... ingen papir/plas remse som skal mate/rulle på baksiden av blinken.

 

Har Sius norsk forhandler?

 

Ellers noen med erfaring som kan komme med gode innspell?

 

JeGeir

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Forespørsel sent i går til kongsberg, megalink og Sius... Sius sin norske agent ringde til meg 10 minutt seinare for en hygglig prat! God sørvis! Sius sit heime system var pr i dag ikkje kompatibelt opp i mot lysstyring... tenker da på luft standard... håpte også på å få terpa på opplyft/tidsbruk opp i mot .22 pistol programma hurtig og duell... så programvare og lysstyring som kan programerast slik er et pluss ja...

 

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Å programmere lysstyring er ikke vanskelig. Tenker du på et program på PC'en eller styring ved hjelp av en PLS og releer?

PLS, releer, trådløs fjernkontroll og lys tipper jeg man klarer et sted mellom 500-1000 kr.

Har selv programmert noen lignede løsninger til industriformål.

 

Sjekk denne: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=33&t=90316&hilit=webcontrol

 

og denne: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=66805&p=724437&hilit=pls+i+v%C3%A5penskapet#p724437

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dette var intr.. :)

skal leite litt ute på nett itillegg, håpe å finne noe som er lett å vedlikeholde og er rimelig til hjemmebruk.

Jeg fikk ikke skikkelige priser fra de norske på utstyr til hjemmet.

når de begynner med at dette koster også kommer det an på hva du vil ha i tillegg så aner jeg at det er billig inn og dyrt for å kunne skyte :)

standard og duell pris er jeg mest intr i pr idag.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...