Jump to content

Skytebane rundt Kristiansund/Frei.


Silke

Recommended Posts

Lurer på om det er skytebaner i nærheten av Kristiansund eller Frei som kan brukes fritt? Hovedsaklig håndvåpen da det er det vi skyter mest med, men også gjerne rifle/hagle.

 

Bakgrunnen for at jeg lurer på dette er at jeg har har samboer fra Frei. Vi bor utenfor Stavanger og er begge aktive skyttere i den lokale pistolklubben og jeg er i tillegg jeger. Her vi bor har vi fri tilgang på pistol og riflebane året rundt unntatt tirsdager, torsdager og enkelte helligdager, og er derfor kanskje blitt litt noe bortskjemt...

 

Hun er utdannet lektor og jobber som lærer på en ungdomsskole og det blir derfor stort sett i skoleferier vi er på besøk på Frei. Vi vil gjerne ha mulighet for å skyte mens vi er der på ferie, men etter hva jeg har forstått, så følger Kristiansund pistolklubb skoleåret, dvs at de har stengt i skoleferier.

Hadde derfor vært greit om det er en skytebane i noenlunde nærhet som kan bruke fritt eller kanskje mulighet for å leie bane for en symbolsk sum.

 

Til nød, får vi kanskje lov å bruke marka hos svigers, som selvsagt har massevis av sikker bakgrunn. Men ettersom marka ligger i nærhet av naboer, blir det litt upraktisk å skyte med noe grovere enn 22.

Link to comment
Share on other sites

I Kristiansund er der ikkje berre ei skyttarhole, der er to. Ei under stormvarselet som husar Kristiansund Pistolklubb, og ei under ein park i sentrum som husar Kristiansund Dynamiske Sportsskyttere. Veit ikkje heilt om å bruke banene fritt, men går no an å høyre med dei.

 

KDS: https://www.facebook.com/pages/KDS-Kris ... 6033369125" target="_blank

KPK: http://www.kristiansundpistolklubb.net/" target="_blank

 

Begge burde vere godt eigna for pistol, men skal ein skyte fristil/dynamisk er vel KDS rette gjengen å kontakte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...