Jump to content

Finnes det skytebaner uten klubbtilhørighet?


Nevian

Recommended Posts

Eksisterer det i det hele tatt uavhengige skytebaner for pistolskyting noe sted? Jeg tenker rett og slett på et sted som ikke er tilknyttet en spesiell klubb, med x antall båser hvor man kan henge opp en blink, regulere avstanden selv, og skyte på egen initiativ? Jeg bor i Trondheim, men har ikke klart å google meg fram til noe slikt sted her i hvert fall. Hadde vært så mye enklere fremfor å være avhengig av treningene til skytterklubben.

 

Hvis noen her inne kjenner til bruken av pistolbanen på Jonsvatnet i Trondheim, hvordan er det å eventuelt bruke den på eget initiativ? Med tanke på at området bare står åpent og tilgjengelig mener jeg. Eller er det meningen at den bare skal brukes når det offisielt arrangeres noe der?

Link to comment
Share on other sites

TS. Jeg kjenner ikke banen, eller klubben som eier banen. Selv om en bane ikke er "lukket og låst", er det jo ikke fritt frem for å bruke andres eiendom. Og klubber har normalt et krav om, at det skal være en ansvarlig skytteleder (ansvarlig for bane) tilstede, så banen blir brukt på forsvarlig måte og i.h.t. klubbens regler.

 

Er du medlem og erfarne skytter, så er det mulig du får tillatelse til å bruke banen utenfor oppsatte treningstider. Men dette kan jo også være avhengig av godkjenningen for banen, med tillatte skyte tider.

Link to comment
Share on other sites

På nettsidene til TPK (baneeier) fant jeg følgende retningslinjer. Basert på det jeg leser her virker det jo som det er bare å ta seg en tur såfremt man er medlem? Jeg spør fordi organiserte treninger skjer på ettermiddag/kveld, mens jeg godt kunne tenkt meg å trene på dagtid. Jeg har også sendt mail og spurt, men har ikke fått svar ennå.

 

http://tpk.no/images/PDFer/Retningslinj ... et_rev.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...